Subaru BRZ Concept – STI to samochód koncepcyjny bazujący na Subaru BRZ, nowym sportowym „kompakcie” z napędem na tylną oś stworzonym we współpracy z Toyotą. Korzysta z technologii Subaru: poziomego silnika typu boxer o tłokach przeciwbieżnych.
Dzięki mocno obniżonemu punktowi ciężkości dostarcza wyjątkowej przyjemności z jazdy. W połączeniu z elementami charakterystycznymi dla legendarnej, sportowej marki Subaru – STI, pojazd koncepcyjny dostarcza niezapomnianych wrażeń. BRZ STI będzie pierwszym z konceptów BRZ prezentowanym z gotowym nadwoziem, a jego stylistyka ma być bardzo zbliżona do tego, co będziemy mogli zobaczyć w wariancie produkcyjnym.
Stylistyka
Opływowe, nisko zawieszone nadwozie łączy to połączenie sportowego profilu z akcentami STI. Sześciokątna kratka atrapy chłodnicy, reflektory w kształcie „oczu jastrzębia” i światła przeciwmgielne zarysem przypominające płetwy pozwalają na pierwszy rzut oka przyporządkować ten pojazd do rodziny Subaru. Nadwozie polakierowano na niebiesko, w odcieniu WR Blue Pearl II i uzupełniono o spojler przedni, tylne skrzydło i dach z włókna węglowego, a z tyłu zastosowano szerokie nadkola i duży dyfuzor oraz końcówki rur wydechowych z polerowanej stali nierdzewnej w stylu quad. Aerodynamikę auta poprawia także wentylowany zderzak tylny
Silnik
Koncept korzysta z zupełnie nowego silnika boxer FA marki Subaru zaprojektowanego specjalnie dla sportowych modeli BRZ z napędem na tylną oś. Ma 4 cylindry i pojemność 2 litrów. Oraz dysponuje wtryskiem bezpośrednim.
Rama konstrukcyjna
Sztywna rama konstrukcyjna posłużyła za podstawę do stworzenia kabiny mieszczącej 4 osoby i zamontowania z przodu umieszczonego nisko silnika, którego napęd przenoszony jest na tylną oś. Jednostkę napędową umieszczono o prawie 12 cm niżej niż zwykle ma to miejsce w innych modelach Subaru oraz prawie 24 cm bliżej środka podwozia. BRZ Concept STI dysponuje także stuningowanym zawieszeniem, hamulcami Brembo i specjalnymi oponami w rozmiarze: 215/45R18 (przód) i 225/45R18 (tył) oraz 18-calowymi felgami.
Pierwsze Subaru BRZ zjedzie z taśmy fabrycznej wiosną przyszłego roku jako jedyny produkowany masowo samochód sportowy na świecie z silnikiem typu boxer umieszczonym z przodu i napędem na tylną oś.