Pięciodrzwiowy XV Crosstrek ma wyróżniać się oszczędnym zużyciem paliwa i komfortem, jaki będzie oferować pasażerom.
Subaru XV Crosstrek bazuje na platformie Imprezy, jednak zarówno w nadwoziu, jak i w części podwoziowej oraz we wnętrzu kabiny wprowadzono istotne zmiany. Czarne okładziny na nadkolach, spojler i relingi dachowe nadają pojazdowi nieco bardziej „szorstkiego” wyglądu i kontrastują z kolorem lakieru nadwozia.
Większy prześwit (220 mm), spojler dachowy i specjalne, 17-calowe obręcze, na których zamontowano opony w rozmiarze 225/55 R17 podkreślają terenowy charakter Crosstreka. Specjalnie na potrzeby XV Crosstreka zaprojektowano także przedni i tylny zderzak, atrapę chłodnicy i przyciemnione szyby. Układ hamulcowy wyposażono w przednie tarcze w rozmiarze większym, niż w modelach Impreza 2.5i.
Pojazd napędza 2-litrowy silnik Boxer o mocy 148 KM, posiada także symetryczny napęd na wszystkie koła i pięciobiegową przekładnię manualną. Producent będzie również oferować XV Crosstreka z drugą generacją 6-biegowej, bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów Lineartronic®.
Pakiet zapewniający bezpieczeństwo pasażerom obejmuje: wzmocnioną strukturę nadwozia, poduszki bezpieczeństwa, system kontroli dynamiki pojazdu,, system kontroli trakcji, ABS, EBD i asystenta hamowania oraz technologię Brake Override zapobiegającą blokowaniu pedału gazu i przejmującą kontrolę nad pierwszeństwem hamulca (przy jednoczesnym wciśnięciu pedału gazu i hamulca).