...ponieważ pod maską FT-86/BRZ nie zmieści się ani turbosprężarka, ani intercooler o przyzwoitych rozmiarach. Jednak branża tuningowa szybko udowodniła, że Toyota i Subaru myliły się zakładając, że nic nie da się zrobić i w ciągu kilku miesięcy od daty wejścia modelu na rynek przygotowała jego wzmocnione odmiany.
Na wiosnę tego roku przedstawiciele Subaru zaczęli przebąkiwać coś o mocniejszej wersji BRZ, jednak nadal utrzymywali, że nie będzie w niej turbosprężarki. Teraz jednak magazyny Automotive News i Autoblog do doniosły, że Subaru faktycznie pracuje nad 2-litrowym silnikiem turbo, który miałby zostać wykorzystany w kilku modelach, w tym w nowym wariancie BRZ.
Podobno silnik ten będzie wyposażony w turbosprężarkę Twin Scroll i bezpośredni wtrysk paliwa stworzone przez Subaru zamiast systemu wtryskiwaczy Toyoty używanego aktualnie w BRZ. Oczekuje się, że moc nowej jednostki napędowej będzie wynosić około 280 KM, a maksymalny moment obrotowy będzie się utrzymywać na poziomie około 340 Nm. Aktualnie Subaru BRZ może się pochwalić mocą 200 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 205 Nm.
Turbodoładowane Subaru BRZ może pojawić się na rynku pod koniec przyszłego roku jako model na rok 2014. Oczywiście na tym etapie trudno jeszcze mówić o cenie Subaru BRZ Turbo.