Pierwszy pojazd hybrydowy Subaru – XV Crosstrek, który zadebiutował na New York International Auto Show w marcu, mimo alternatywnego napędu ma oferować te same świetne warunki jezdne co reszta modeli japońskiego producenta.
Komponenty hybrydowego systemu napędowego, takie jak bateria i silnik elektryczny zostały zainstalowane w taki sposób, by zachować unikalny symetryczny układ AWD Subaru. Z tego względu hybrydowe Subaru ma tak samo nisko zawieszony środek ciężkości i idealnie rozłożoną masę, co model wyposażony w silnik benzynowy.
W hybrydowym Subaru udało się zredukować zapotrzebowanie na paliwo (pojazd ma przejeżdżać ok. 20 km na jednym litrze) i uzyskać płynne przyspieszenie. Przekładnie stworzono specjalne na potrzeby tego modelu. Bazuje na dwusprzęgłowej skrzyni Lineartronic.
2-litrowy, 4-cylindrowy, benzynowy silnik poziomy o przeciwbieżnych tłokach również został częściowo zmodyfikowany. Zmniejszono w nim m.in. tarcia. Ciężkie elementy systemu hybrydowego, takie jak bateria umieszczona pod przedziałem bagażowym, mają wyjątkowo kompaktowe wymiary. System może pracować w trybie czysto elektrycznym przy niewielkich prędkościach, a jednostka elektryczna asystuje silnikowi benzynowemu przy średnich prędkościach.
Nowy model pojawi się na rynku japońskim na początku lata tego roku.