Zwycięstwo Krzysztofa Groblewskiego

Zwycięstwo Krzysztofa Groblewskiego27.06.2005
Obaj reprezentanci LOTOS Team Race&Rally startujący w tegorocznym championacie Starego Kontynentu pojechali do Norwegii, gdzie w dniach 25-26 czerwca miała miejsce kolejna, piąta runda mistrzostw ...

Obaj reprezentanci LOTOS Team Race&Rally startujący w tegorocznym championacie Starego Kontynentu pojechali do Norwegii, gdzie w dniach 25-26 czerwca miała miejsce kolejna, piąta runda mistrzostw. Na norweskim torze w Momarken Bimbane znakomity sukces zapisał na swoim koncie Krzysztof Groblewski.

Zwycięstwo Krzysztofa Groblewskiego 1 Po nieudanym starcie w inaugurujących serial zawodach we Francji Polak nie wystartował w Portugalii, Austrii i Czechach. W odbudowanym samochodzie pewnie zwyciężył w krajowej eliminacji w Słomczynie i do mistrzostw europejskich powrócił w ostatni weekend czerwca w Skandynawii. Rozgrywane przy dobrej pogodzie zawody były bardzo szczęśliwe dla Krzysztofa Groblewskiego, który popisując się znakomitą dyspozycją w wyścigach eliminacyjnych wywalczył pierwsze pole startowe w finale A. Po świetnym starcie kierowca żółto-niebieskiego VW Polo objął prowadzenie i odniósł swoje pierwsze tegoroczne zwycięstwo w międzynarodowej stawce.

Niezły, choć poniżej oczekiwań kierowcy występ zanotował na swoim koncie drugi reprezentant LOTOS Team Race&Rally Piotr Tyszkiewicz w samochodzie Opel Astra II. Przygotowany przed zawodami silnik nie osiągał deklarowanej przez tunera mocy i na prostych odcinkach toru rywale odjeżdżali uniemożliwiając nawiązanie równorzędnej walki.

Zwycięstwo Krzysztofa Groblewskiego 2 Ostatecznie Piotr Tyszkiewicz zakwalifikował się do finału B, gdzie po zaciętej walce osiągnął matę na drugiej pozycji, zajmując w norweskiej eliminacji siódme miejsce.

Po pięciu eliminacjach w klasyfikacji łącznej sezonu Piotr Tyszkiewicz jest na szóstej pozycji, natomiast Krzysztof Groblewski awansował do pierwszej dziesiątki. Kolejna runda mistrzostw Europy odbędzie się za tydzień na torze w Szwecji. W tym samym terminie na torze w Słomczynie odbędzie się trzecia eliminacja mistrzostw Polski. W zawodach na pewno wystąpi Krzysztof Groblewski, dla którego walka o tytuł mistrza Polski jest celem priorytetowym. Prawdopodobnie też powróci do kraju Piotr Tyszkiewicz, który jednak już przed startem skazany jest na porażkę, bowiem musi ścigać się z rywalami w samochodach z napędem na obie osie i z silnikami wyposażonymi w turbosprężarki.

Kierowcy LOTOS Race&Rally Team startujący w rallycrossie

KRZYSZTOF GROBLEWSKI

Urodzony 21 sierpnia 1973 roku w Gdańsku, mieszka i pracuje w Sopocie. Ma dwie córki. Wykształcenie średnie, jest absolwentem 1 LO Sopot, studiował na AWF. Nieukończone studia uważa za swoje największe niepowodzenie. Prowadzi własną firmę - jest właścicielem salonu Skody. Zainteresowania: sport, a w szczególności motorowy, jego ulubione książki to "Szus" Irwina Shawa i "Podejrzani" Bryana Singera, słucha hip-hopu. Lubi kuchnię włoską. Najlepszą formą relaksu jest aktywny wypoczynek z rodziną: Moniką i córkami Zosią i Marysią. Najważniejszym celem życiowym Krzysztofa Groblewskiego jest dobre wychowanie dzieci i dążenie do tego, aby być szczęśliwym. Uprawiał windsurfing, startował na quadach, jeździ na rowerze, snowboardzie, biega. Startuje w rallycrossie, ponieważ kocha samochody, zawsze chciał się ścigać, a rallycross jest dyscypliną, która daje mu dużo satysfakcji i nie koliduje z pracą. Największym atutem jest świetny team, dobrze przygotowany samochód i doświadczenie nabyte podczas startów w innych dyscyplinach sportu. Sukcesy zawdzięcza zespołowi, rodzinie i ciężkiej pracy. U ludzi ceni uczciwość, nie toleruje kłamstwa. Wzorem człowieka i zarazem największym autorytetem jest jego ojciec, Włodzimierz Groblewski, jedna z legendarnych postaci polskiego sportu rajdowego. Wzorem sportowca są Valentino Rossi i Robby Naish, kibicuje zespołowi Prokom Trefl Sopot. Debiut sportowy: 1995 Mistrzostwa Polski Windsurfing

Największe osiągnięcia:
Wicemistrz Polski w windsurfingu,
Drugie miejsce w pucharze enduro PZM klasa Quad,
Mistrz Polski w rallycrossie w Dywizji 2a,
Trzykrotny (2002, 2003, 2004) wicemistrz Europy div 2a i div 1a
Cel sportowy: mistrzostwo Europy, potem starty w div. 1 i na koniec kariery starty w pucharze Porsche.

Samochód:
VW POLO Super 1600
klasa (według podziału na klasy FIA) div 1a
silnik: 1600 cm3 , moc 220 KM, moment obr. 198 Nm
skrzynia biegów: kłowa, pięciostopniowa
zawieszenie: Proflex
przygotowany przez Groblewski Racing Team
osiągi: przyspieszenie około 5 s do 100 km/h, prędkość max zależna od przełożeń skrzyni koła 17 cali, opony Avon
nadwozie poszerzone o 15 cm, błotniki, maska, drzwi pasażera i tylna klapa wykonane z włókna karbonowo – kewlarowego, waga około 850 kg i wiele innych modyfikacji.

PIOTR TYSZKIEWICZ

Urodzony w Warszawie 1 lutego 1966 roku. Mieszka w podwarszawskich Ząbkach, gdzie prowadzi własną firmę logistyczno – dystrybucyjną. Wraz z żoną Marzenną wychowują dwóch synów, Łukasza i Mateusza. Rodzinie i ludziom, z którymi współpracuje zawdzięcza swoje sukcesy sportowe. Piotr Tyszkiewicz interesuje się samochodami, muzyką, modelarstwem i ogrodnictwem. Jego ulubionym filmem jest „Gladiator”. Lubi kuchnię polską. Największym autorytetem jest dla niego Jan Paweł II. Za wzór sportowca uważa Roberta Korzeniowskiego i Adama Małysza. Kibicuje temu ostatniemu. Uprawia narciarstwo i tenis stołowy. Najbardziej ceni u ludzi uczciwość i bezinteresowność, nie toleruje zakłamania. Najważniejszy cel życiowy: rodzina i praca zawodowa. Debiut sportowy: mistrzostwa Polski w rallycrossie w 1997 roku Peugeotem 205 1.9 GTI w klasie 4.

Największe osiągnięcia:
Wicemistrz Polski klasy 3. w 2000 roku,
Wicemistrz Polski w klasie 6. w 2002 roku,
6. miejsce w Mistrzostwach Europy Rallycrossu w Div.II w 2004 roku.
Największe niepowodzenie: wypadek w Szwecji 2004 r.
Cel sportowy: miejsce w pierwszej trójce MERC.
Kariera sportowa:
1996 – KJS - mistrz Polski kierowców amatorów w klasie 4. (do 2000 cm), Peugeot 205
1997 -1999 - starty w rallycrossie w klasie 4. seryjnym samochodem przednionapędowym Peugeot 205
2000 – wicemistrz Polski klasa 3. do 1600 cm (Skoda Felicia)
2001 – czwarte miejsce klasa 3. do 1600 cm (Skoda Felicia)
2002 – wicemistrz Polski klasy 6. do 1400 cm (Peugeot 106)
2003 – pauza (musiał poświęcić więcej czasu rozwijającej się firmie)
2004 – szóste miejsce w Mistrzostwach Europy Rallycross kl. Div. II do 2000 cm N

Samochód:
OPEL ASTRA II OPC
klasa DIV II (grupa N z rozszerzeniem)
silnik: 2000 cm3, moc ok. 200 KM
skrzynia biegów: kłowa, 5-biegowa
zawieszenie: Proflex
przygotowany przez: OPEL GROOSMAN
prędkość maksymalna: 190km/h
koła i opony: 17” opony Avon
przeróbki i modyfikacje w stosunku do auta seryjnego: elementy bezpieczeństwa, zawieszenie, skrzynia biegów (tylko obudowa seryjna); przeróbki w silniku (grupa N rallycross).