Escortowe F.A.Q - zanim zadasz pytanie spójrz tutaj :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegoś czasu krążyła za mną myśl zrobienia escortowego F.A.Q, czyli wątku w którym można by odnaleźć odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania dotyczące Escorta Dlatego wspólnie z Allką usiedliśmy do kompów i zaczęliśmy przeglądać archhiwum naszego forum . Jest to dopiero początek, tematy są lepiej, bądź gorzej trafione, ale w każdym można znaleźć odpowiedź na przynajmniej jeden problem

Mam nadzieję, że wątek się rozwinie - będzie on cały czas otwarty. Dlatego wielka prośba do Was Klubowicze - jeśli tylko znajdziecie jakiś temat, który sądzicie, że będzie idealnie się nadawał do tego F.A.Q. to przysyłajcie do mnie na PRIV linki z tematami, bądź umieszczajcie je w tym wątku. Później link z Waszego postu zostanie dołączony do ogólnego wątku, a post skasowany - ma to na celu zwiększenie przejrzystości wątku Oczywiście będzie umieszczona informacja, kto odnalazł link


A więc zaczynamy :


-----------NIESTABILNE OBROTY - SILNIK KROKOWY-------------------------------------

Niestabilne obroty - silnik krokowy - info + czyszczenie

-----------------------------------------------------------------------------------

Na co zwracać uwage przy kupnie Escorta

Gdzie odnaleźć numery silnika

Pola numerowe

-----------------------------------------------------------------------------------

Jaki lać olej do Essiego

Jaki lać olej + trochę informacji o różnych typach olei

-----------------------------------------------------------------------------------

Uszczelniacze zaworów + objawy padnięcia

Uszczelka pod głowicą + objawy padnięcia

Przelożenie skrzyni z innego silnika + przełożenia poszczególnych biegów

Sprawdzanie stanu oleju w skrzyni biegów

-----------------------------------------------------------------------------------

Regulacja linki sprzęgła + problem samoregulatora

Masz RS2000 i problemy - tutaj możesz znaleźć odpowiedź

Jak bezpiecznie wykręcić świece

Regulacja instalacji gazowej - II generacja

Reset komputera (EEC IV i EEC V)

Kąt wyprzedzenia zapłonu w CVH z aparatem zapłonowym

Gasnący silnik na wtrysku w mk4 - brak iskry!!

-----------------------------------------------------------------------------------

Data produkcji opony - gdzie się znajduje

Jakie najlepiej wybrać tarcze i klocki do Escorta

Jaki pasek rozrządu polecają Klubowicze

Jak często wymienia się rozrząd w Escorcie

Świece - co wybrać

Jaki akumulator wybrać

Akumulator + sprawdzanie jego stanu i poboru prądu

Trochę informacji o żarówkach w Essim

-----------------------------------------------------------------------------------

Problem migającej kontrolki poduszki powietrznej - rozwiązanie

Problem niedziałającej dmuchawy

Problem niedziałającej dmuchawy

Problem dmuchawy + problem w skrzynce bezpieczników

Escorcik niedogrzany? Zobacz tutaj - informacje o termostacie, jak sprawdzać, jak wymieniać

Duze spalanie Escorta - mozliwy powod i rozwiazanie

Nie masz podświetlenia deski, świateł postojowych, długie załączają sie kiedy chcą, kierunki nie odbijają - winny jest przełącznik zespolony - chcesz sie o nim czegoś więcej dowiedzieć i jak go naprawić - patrz tutaj

-----------------------------------------------------------------------------------

Samodiagnostyka komputera (EEC IV) + tabela kodów

Immobiliser + procedura programowania nowych kluczyków

Trochę informacji o immobiliserze

Immobiliser + dioda pod zegarkiem w MK7

-----------------------------------------------------------------------------------

Podłączenie obrotomierza + coś o filtrze obrotomierza. Jeśli podłączałeś obrotomierz i nie chodzi on płynnie, koniecznie zajrzyj tutaj


Zakładanie alarmu w Escorcie + porady

Podłączenie zdalnego sterowania do oryginalnego centralnego w Escorcie

Podłączanie alarmu do oryginalnego centralnego w Escorcie + schemat

Sonda lambda + podlączanie w Escorcie

Sonda lambda + kolory kabelków



Przypominam również, że na stronie jest dział porad, gdzie są zebrane porady odnośnie prac przy Essim. Gorąco polecam tam zajrzeć www.fordescort.org/content/category/3/79/45/

Tak jak pisalem, jest to poczatek. Mam nadzieję, że odbierzecie ten wątek pozytywnie Niedługo powstanie osobny wątek, w ktorym bedzie można sie wypowiedzieć o jego sensie istnienia

Życzę miłej lektury



[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2006-04-05 00:01:22 ]
  
 
Watek o szrotach - ich lista w poszczegolnych miastach, zalozony przez Cafebruyere.
Lista szrotow


Prawidlowe cisnienie w oponach Essinki, podeslane przez Remarq:

Cisnienie w oponach


Czyszczenie przepływomierza


Podeslane przez Biedrona:

Czyszczenie przepływomierza II


Problem falowania obrotów i sławnego kangura


Katalizator w Escorcie




[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2006-11-12 23:59:04 ]
  
 
Oznaczenia Escortów oraz daty ich produkcji (za Toradkiem).

Ponieważ wiele osób na forum często pyta, co oznacza MK w nazwie Escorta i jakie były lata produkcji, poniżej mała informacja na ten temat, więc:

Wyraz MK jest skrótem od MarK (model) i w historii Escorta spotykamy się z siedmioma modelami:

MK I - produkowany od 08/1968 do 12/1974.

MK II - produkowany od 01/1975 do 09/1980.

MK III - produkowany od 10/1980 do 01/1986.

MK IV - produkowany od 01/1986 do 09/1990.

MK V - produkowany od 10/1990 do 08/1992.

MK VI - produkowany od 09/1992 do 12/1994.

MK VII - produkowany od 01/1995 do 09/2000.