Abarth zdobywa kolejną nagrodę do swojej kolekcji! Pierwszy elektryczny Abarth 500e został wyróżniony w konkursie „Best Cars” organizowanym przez prestiżowy niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport”. Abarth triumfuje już ósmy rok z rzędu w konkursie, w którym doceniono jego sportowy charakter i styl.
Teraz na scenę wkracza wersja BEV, potwierdzając wiodącą rolę marki z logo Skorpiona w transformacji energetycznej i udowadniając, że jej hot hatche są jeszcze bardziej ekscytujące niż kiedykolwiek dotąd.
Pierwsza elektryczna „perełka” marki Abarth zwyciężyła w kategorii „Samochody mini” zdobywając aż 23,6% głosów, pokonując zarówno krajowych, jak i zagranicznych rywali, w tym modele z silnikami elektrycznymi i tradycyjnymi silnikami spalinowymi.

Czytelnicy niemieckiego magazynu uhonorowali markę Abarth po raz dziewiąty, przyznając modelowi Abarth 500e tytuł najlepszego samochodu w kategorii „Mini car” na niemieckim rynku – zdobył on niemal jedną czwartą wszystkich głosów.
To kolejne ważne zwycięstwo dla Abartha, które świadczy o międzynarodowym sukcesie marki oraz jej wysokiej pozycji wśród niemieckich entuzjastów motoryzacji. Doceniono nie tylko osiągi Abartha, ale także jego wartość w kontekście elektromobilności. Ceremonia wręczenia nagrody odbędzie się w maju podczas wyjątkowego wydarzenia – urodzin portu w Hamburgu.
Abarth 500e to pierwszy w pełni elektryczny model marki z logo Skorpiona. Dzięki elektrycznej architekturze, poprawionemu rozkładowi masy, natychmiastowemu momentowi obrotowemu i szerszemu rozstawowi osi, pojazd oferuje dynamiczną jazdę. Akumulator o pojemności 42 kWh zasila silnik elektryczny o mocy 113 kW (155 KM), umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,0 sekundy.
Rodzina elektrycznych Abarthów niedawno powiększyła się o model Abarth 600e. Ten nowy samochód, opracowany we współpracy ze Stellantis Motorsport i oferujący maksymalne osiągi elektryczne marki, stanowi ważny krok dla Abartha. Wyznacza on nowy standard dla elektrycznych samochodów typu hot hatch oraz łączy sportowy charakter i elektryfikację miejskich aut, podkreślając ich wyścigowy charakter.