MotoNews.pl

Rinspeed E2 - podwójna moc Abartha 500

Rinspeed E2 - podwójna moc Abartha 50026.02.2009
Szwajcarski tuner samochodowy słynie z bardzo oryginalnych pomysłów, wśród których warto wymienić takie projekty jak podwodny sQuba czy nawodny Splash. Tym razem jednak Rinspeed przedstawił coś zupełnie innego ...

... - całkowicie przyziemnego, ale zaskakującego swą prostotą.

Ponieważ kryzys gospodarczy jest w sile, a ceny paliw na stacjach wciąż wysokie, potrzebą rynku samochodowego stało się oszczędzanie. Pojawia się jednak problem związany z zaspokojeniem potrzeb ekologiczno-ekonomicznych z potrzebami emocjonalnymi.

Rinspeed E2 - podwójna moc Abartha 500 1Jak bowiem połączyć oszczędność z zamiłowaniem do wysokich osiągów? Rozwiązanie przynosi najnowszy pomysł szwajcarskiego konstruktora Franka M. Rinderknechta, projekt którego nazwa E2 wskazuje na proste, acz genialne rozwiązanie w postaci dwustopniowego poziomu mocy silnika i energii potrzebnej do jego pracy.

Wybór samochodu poddanego modyfikacjom padł na Fiata 500 Abarth - najmocniejsze wcielenie tego sympatycznego i nostalgicznego, włoskiego auta. Za pomocą przycisku na desce rozdzielczej można wybrać jeden z dwóch poziomów mocy jego turbodoładowanego silnika 1.4 T-Jet. W trybie 'Highway' zwiększona przez Rinspeeda moc silnika wynosi 160 KM, czyli o 25 KM więcej niż w fabrycznej wersji auta. Dzięki tej niewielkiej kuracji sterydowej wyprzedzanie na drogach poza terenem zabudowanym jest dla małego "włocha" jeszcze łatwiejsze i mniej stresujące, a mimo to średnie zużycie paliwa nie przekracza wartości 7 l/100 km.

Zupełnym novum jest jednak drugi tryb o nazwie 'Commuting', w którym potencjał jednostki napędowej "zdławiony" jest do wartości zaledwie 60 KM. Taka moc jest jednak wystarczająca do poruszania się po mieście, gdzie nadrzędny staje się niski poziom zużycia paliwa i emisji spalin, a nie wielki potencjał drzemiący w silniku, który w ruchu miejskim i tak pozostaje niewykorzystany.

Rinspeed E2 - podwójna moc Abartha 500 2 Dzięki takiemu "osłabieniu" jednostki napędowej, jej średnie zużycie paliwa nie przekracza 4 l/100 km.

Czy taki pomysł na tuning według Rinspeeda ma szansę bytu? Biorąc pod uwagę obecną sytuację ekonomiczną, jeśli cena takiego rozwiązania będzie dobrze skalkulowana, to oszczędność na paliwie w mieście, nawet dla miłośników prędkości, może okazać się bardzo kusząca. Co więcej, biorąc pod uwagę fakt, iż coraz częściej producenci aut dają możliwość ulepszenia potencjału silnika i innych układów za naciśnięciem "magicznego" guzika, możliwe jest, że przeciwstawny pomysł Franka M. Rinderknechta obniżający ten potencjał, a zwiększający oszczędność silnika w określonych warunkach, zostanie przez nich zaadaptowany w masowej produkcji aut.

Źródło: fot. Rinspeed, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata