...wszystkim możliwość sprawdzenia się na torze. Dla swoich klientów, marka Abarth utworzyła we Włoszech sieć przygotowującą – nazywaną "Abarth Racing" – która zapewnia uprzywilejowany dostęp do zawodów sygnowanych przez markę Abarth.
Ekskluzywna i wysoko wyspecjalizowana sieć "Abarth Racing" składa się dzisiaj z dziewięciu spółek, słynnych z powodu bogatego doświadczenia zdobytego w świecie sportów samochodowych.
Są to firmy: Uboldi Corse z Autoalberta by Uboldi Corse (Lomazzo, Como), Carrozzeria Campana (Modena), Forza Service (Torino), Romeo Ferraris (Opera, Milano), Rosso Corsa (San Zeno Naviglio, Brescia), Trico Motor Sport (Alessandria), Officina Foresi (Civitanova Marche, Macerata), Procar (Casalguidi, Pistoia), Zatti Sport (Parma). Mamy zatem do czynienia z najbardziej prestiżowymi przedstawicielami firm zajmujących się przygotowaniem i serwisowaniem samochodów sportowych, z wyselekcjonowanymi firmami, które posiadają wyłączność na dokonywanie zapisów oraz na zarządzanie samochodami uczestniczącymi w Trofeo Abarth 500, powiązanym z Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.
Podczas każdego z wyścigów będzie również startował poza klasyfikacją jeden "VIP car": Abarth 500 Assetto Corse, prowadzony przez ważną osobę ze świata wyścigów, sportu i rozrywki. Niewątpliwie obecność VIP car podczas wszystkich eliminacji pucharu to dalsze potwierdzenie zaangażowania się marki Abarth w rozpowszechnianie kultury wyścigów samochodowych. Wpłynie ona na dodatkowe zainteresowania publiczności zawodami i jeszcze lepiej wypromuje ideę wyścigów samochodowych.
Bohaterem tej rywalizacji jest Abarth 500 Assetto Corse, dysponujący mocą 190KM i wszystkimi komponentami koniecznymi do uczynienia z niego prawdziwego samochodu wyścigowego: specjalne nastawy zawieszeń, 17" obręcze kół z lekkich stopów, dopracowana aerodynamika nadwozia, homologowana do wyścigów klatka bezpieczeństwa, fotele wyścigowe i wszystko to, co pozwala stawić czoła zawodom. Ponadto ten mały supersportowy samochód przeznaczony i już odpowiednio przygotowany do wyścigów na torze, będzie bezpośrednio produkowany i sprzedawany kierowcom przez markę Abarth. Sprzedaż realizowana będzie poprzez sieć "Abarth Racing", która zapewnia także serwis i transport. Należy podkreślić, że parametry techniczne samochodu i formuła wyścigów zostały opracowane w taki sposób, aby umożliwić uczestniczenie w pucharze maksymalnie dostępne jeśli chodzi o koszty: jest to konkretny przykład "demokratyzacji" zawodów, zgodnie z filozofią Abarth.
Ponadto, sieć przygotowująca "Abarth Racing" – podobnie jak i centra "Abarth Assetto Corse", już obecne we Włoszech i za granicą (w tym w Polsce), to jedyne jednostki upoważnione do instalowania pakietów tuningowych poprawiających osiągi (poczynając od zestawu "esseesse"), przy zagwarantowaniu przestrzegania wszystkich norm ekologicznych oraz bezpieczeństwa i dbając bezpośrednio o homologację na rzecz klienta. Nie jest też bez znaczenia, że sieć Abarth Racing jest upoważniona do sprzedawania i świadczenia serwisu technicznego dla seryjnych samochodów Abarth.
W ostatnich dniach rozpoczęły działalność pierwsze salony w pięciu spółkach. Chodzi o specjalnie wydzieloną powierzchnię około 60 m2, gdzie znajduje się sugestywna ekspozycja i wyposażony warsztat wykonujący przeróbki. Można tutaj odkryć, że "empowerement by Abarth" jest procesem wieloetapowym, który każdemu umożliwia znalezienie własnego poziomu osiągów: wychodzi się od wersji podstawowej, korzysta się z specjalnego zestawu, aby następnie dojść do wersji "assetto corse", zapewniającej maksymalne osiągi.
Przechodząc do szczegółów, cała przestrzeń dedykowana "Abarth Racing" wyróżnia się wizualnymi elementami tożsamości, skierowanymi ku przyszłości, ale osadzonymi w tradycji Abarth. Na przykład szara posadzka z żywicy przypomina asfalt torów wyścigowych. Podobnie umieszczone na ścianach fotografie historycznych zwycięstw Skorpiona, dokładnie tak, jak kiedyś fotografie wiszące za biurkiem Carlo Abartha. I wreszcie wszechobecne instytucjonalne kolory marki (czerwony i biały z szarymi dodatkami); niezawodny zestaw trzech kolorów podkreślający włoskie korzenie marki znanej na całym świecie.
Jako wsparcie debiutu serii Trofeo Abarth 500 oraz otwarcia sieci "Abarth Racing" została przeprowadzona kampania informacyjna w radio i w internecie.
Należy pamiętać też o nadzwyczajnym sukcesie, jakie odniosły do tej pory pakiety tuningowe, przygotowane dla Abarth Grande Punto ("Assetto" i "esseesse") oraz Abarth 500 ("esseesse"): pierwsze dwa, w okresie 9 miesięcy, zostały sprzedane w ilości ponad 700 sztuk, zaś sprzedaż zestawu "esseesse" 500 Abarth, podczas 3 miesięcy przekroczyła 300 sztuk. Wyniki te potwierdzają rosnące zainteresowanie klientów ideą, która od ponad pół wieku wyróżnia Abartha: przeniesienie doświadczeń ze świata wyścigów samochodowych na rynek pojazdów drogowych i uczynienie tego świata bardziej dostępnym.