...- które pomogły marce Abarth odnieść komercyjny sukces we Włoszech i zagranicą. Jednym z bohaterów pokazu będzie nowy Abarth 695 „Tributo Ferrari", specjalna, limitowana i numerowana seria oddająca włoską wyścigową tradycję, zapał w dążeniu do osiągów, przywiązanie do szczegółów oraz innowacje techniczne prezentowane przez obie marki. Abarth i Ferrari to dwie wielkie nazwy, które przyczyniły się, z przekonaniem i oddaniem, do legendy włoskich wyścigów znanej na całym świecie.
Samochód na stoisku „jeździ" po platformie pokrytej specjalną żywicą, która symuluje atmosferę toru wyścigowego, naturalnego środowiska samochodów Abarth. To w końcu ze świata wyścigów Abarth czerpie technologię i wartości, które przekłada na produkcję swoich samochodów miejskich i zestawów tuningowych.
Ta sama filozofia doprowadziła do produkcji dwóch innych samochodów wystawianych we Frankfurcie: nowego Abarth Grande Punto „SuperSport" i Abarth 500 „Assetto Corse", małego samochodu sportowego stworzonego do zawodów na torze wyścigowym, zbudowanego bezpośrednio przez Abarth i sprzedawanego kierowcom jako „gotowego na tor" poprzez sieć „Abarth Racing", która zapewnia również pomoc techniczną i usługi transportowe. Charakterystyka techniczna Abarth 500 „Assetto Corse" i sama formuła wyścigowa zostały uważnie dobrane by ułatwić udział w rywalizacji na torze za bardzo niską cenę. Jest to kolejne praktyczne zastosowanie misji marki Abarth mającej na celu „zdemokratyzowanie" wyścigów samochodowych.
To praktyczne podejście potwierdza duch wyścigowy marki Abarth i stosuję tę samą filozofię, która cechowała ją przez pięćdziesiąt lat: przełożenie doświadczenia wyścigowego na rynek w celu ułatwienia dostępu do świata wyścigów. W ciągu mniej niż dwóch lat, ta strategia doprowadziła do wprowadzenia dwóch samochodów - Abarth Grande Punto i Abarth 500 - jak również dwóch zestawów wyposażenia. Ten sam duch został włożony w stworzenie sieci sprzedaży, zatrudniającej ekspertów zdolnych do zapewnienia idealnych rozwiązań dla poinformowanych i wymagających klientów. Trzymając się tej filozofii, Abarth zwiększył swój udział w wyścigach samochodowych i nawiązał współpracę ze znakomitymi partnerami.
Statystyki dowodzą, że kierunek działań firmy Abarth jest właściwy. Wyraźnie wskazują one ciągły wzrost marki. Od roku 2008 do dnia dzisiejszego, Abarth sprzedał ponad 15000 samochodów, w tym 6300 Abarthów 500 i 2100 Grande Punto sprzedanych w samym roku 2009, nie wspominając o 2500 zestawach tuningowych, co dowodzi, że co trzeci Abarth jest wyposażony w pakiet Esseesse. Na czele tych niezwykłych statystyk znajdują się dealerzy i oficjalne punkty wyposażające, których liczba również znacząco wzrasta, poprawiając dystrybucję na istniejących rynkach i kontynuując rozrost na strategicznych rynkach, takich jak Niemcy, Francja, Wlk. Brytania i Japonia. Sieć dystrybucji Abarth już jest wyjątkowa, szczycąc się 120 salonami, 132 oficjalnymi punktami wyposażającymi i 220 punktami serwisowymi w Europie.
Dodatkowo, do punktów wyposażających został wprowadzony nowy odział nazwany „Abarth Racing". Punkty Abarth Racing oferują klientom wyłączne wsparcie poprzez „Serwis Wyścigowy", który zapewnia uprzywilejowane wejście do świata wyścigów Abarth.
Odwiedzający pokaz we Frankfurcie będą również mogli zobaczyć najnowsze dodatki do katalogu „Akcesoria Samochodowe Abarth", wyprodukowane we współpracy z prestiżowymi partnerami. Nowe akcesoria zawierają układy wydechowe „Record Monza" wyprodukowane z Magnetti Marelii oraz siedzenia „Abarth Corse by Sabelt". W ramach współpracy z innymi firmami, dwa wyjątkowe produkty zaznaczą wejście marki Abarth w dwa rejony, które dzielą ten sam duch wyścigów: łódki wyścigowe, wraz z produkcją pierwszego Powershore Abarth SP (prototyp sportowy), i motocykle, z motorem koncepcyjnym Yamaha FZ1 Abarth Assetto Corse.