...umożliwiając tym samym rywalizację młodym kierowcom u progu sportowej kariery. Dla producenta spod znaku Skorpiona jest to powrót do pierwszoplanowej roli wśród Pucharów promocyjnych, jaką odgrywał przez ostatnie 30 lat od roku 1977, kiedy to została zorganizowano pierwszą edycję Mistrzostw Autobianchi A112 Abarth, za którymi poszły Puchary Fiat Uno, Uno Turbo, Cinqecento, Seicento, Punto Kit Car i Super 1600, Stilo i Panda Kit Car. Dzisiaj pałeczkę przejmuje Abarth 500 R3T, wyposażony w silnik 1.4 z turbosprężarką, o mocy 180 KM, homologowany w Grupie R3T.
Nowe auto, zaprezentowane specjalistycznej prasie oraz pasjonatom podczas 51. Rajdu Sanremo, wyposażone jest w 6-biegową kłową skrzynię sekwencyjną, samoblokujący mechanizm różnicowy, dwutarczowe sprzęgło, regulowane wyczynowe zawieszenia i amortyzatory, ze sprężyną i pierścieniem do zmiany wysokości od podłoża, specjalne płytki do regulacji kątów nachylenia kół, hamulce tarczowe, przednie wentylowane, tylne z dystrybucją i regulacją siły hamowania; hydrauliczny hamulec ręczny oraz obręcze kół marki OZ o wymiarach 7" x 17" dla opon 19/62-17.
Ponadto Abarth 500 R3T jest wyposażony we wszystkie środki bezpieczeństwa posiadające homologacje FIA, począwszy od klatki bezpieczeństwa zespawanej i zintegrowanej z nadwoziem, poprzez niezbędne urządzenia zabezpieczające, po specjalnie przygotowane fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.
Samochód w tej konfiguracji jest sprzedawany również w sieci Serwisowej Abarth Racing - Auto Alberta by Uboldi Corse-Como, Campana Onorio-Modena, Forza Service-Torino, Romeo Ferraris-Milano, Trico Motorsport-Alessandria, Zatti Top Class-Parma - w stanie gotowym do zawodów i po zarejestrowaniu w cenie 48 000 Euro plus VAT.
Rajdowy Puchar Abarth 500 obejmuje 6 eliminacji, wszystkie asfaltowe, z których cztery wchodzą również do cyklu Rajdowych Mistrzostw Włoch (23-24 kwietnia Rajd Mille Miglia, 18-19 czerwca Rajd Salento, 3-4 września Rajd Alpi Orientali, 24-25 września Rajd Sanremo), pozostałe dwa stanowią część Trofeo Asfalto (28-29 maja Rajd Marca Trevigiana i 16-17 lipca Rajd San Martino di Castrozza).
Pula nagród wynosi aż 150 000 Euro, z premiami za wygrane rajdy i premiami końcowymi, zwłaszcza dla klasyfikacji młodych kierowców „Under 23". Pierwszy sklasyfikowany wśród młodzieży, dzięki staraniom włoskiego stowarzyszenia motorowego ACI CSAI wystartuje w Rajdzie Como na pokładzie fabrycznego samochodu Abarth Grande Punto S2000. Zdobywca drugiego miejsca w klasyfikacji „Under 23", również w fabrycznym Abarth Grande Punto S2000 wystartuje w Rajdzie Monza.
Puchar Abarth 500 Rally R3T dołącza do rodziny Pucharów 500 - krajowego i międzynarodowego - oraz do edukacyjnej formuły dla bardzo młodych kierowców rozgrywanej na jednomiejscowych modelach Tatus, nazywanej Formułą ACI CSAI Abarth, które rozgrywane będą na torach wyścigowych także w roku 2010.