W latach 30 XX w., gdy kierował nią W.O. Bentley, stała się prekursorem stosowania w autach silnika V12. Pojazdy Lagondy zwyciężały m.in. w słynnym wyścigu w Le Mans. W 1947 roku wytwórnia połączyła się z firmą Aston Martin.
W swoim wystąpieniu Ulrich Bez stwierdził: "Po ośmiu latach, jakie spędziłem w firmie, w tym czterech w trakcie których wypracowaliśmy zyski I 16 miesiącach niezależności, nadszedł czas, aby pomyśleć o przyszłości w nieco dłuższej perspektywie czasu.
Aston Martin to uczciwa, autentyczna marka, która tworzy najpiękniejsze samochody sportowe, łączące nowoczesną technologię z rzemiosłem artystycznym. W przyszłym roku wypuścimy na rynek czterodrzwiowy model Rapide, a następnie pojawi się projekt "one 77", najbardziej spektakularny Aston Martin w historii naszego przedsiębiorstwa. Pojazdy marki Aston Martin są obecnie dostępne w 32 krajach, jednak ograniczamy penetrację rynku zachowując czysto sportowy charakter naszych pojazdów."
"Zastanawialiśmy się nad tym i doszliśmy do wniosku, że przywrócenie marki Lagonda pozwoli nam tworzyć samochody o innym charakterze niż pojazdy sportowe, a co za tym idzie uzyskać efekt synergii. Lagonda będzie odznaczać się tak samo unikalnym stylem, jak Aston Martin. Będziemy korzystać z elementów stosowanych w przeszłości, ale z myślą o przyszłości. Lagonda będzie oferować ekskluzywne, luksusowe i wszechstronne produkty o wysokiej jakości i praktycznym zastosowaniu, odpowiednie zarówno dla istniejących, jak i rozwijających się rynków i wierzę, że będziemy mogli zaistnieć w ponad 100 krajach na całym świecie."
"W 2009 roku Lagonda będzie obchodzić swoje stulecie i jesteśmy przekonani, że zaprezentujemy wtedy pierwszy koncept pojazdu, który wejdzie na rynek w 2012 roku", potwierdził.