...z otwartym kokpitem projektu firmy Aston Martin oraz nowego, sportowego silnika. Projektanci są tak zadowoleni, że uważają, iż samochód będzie mógł poradzić sobie, a nawet zająć jedno z najwyższych miejsc ,podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans mimo ostrej konkurencji, wśród której – zgodnie z wytycznymi Automobile Club De L’Ouest (ACO) na rok 2011 – znajdą się także pojazdy napędzane jednostkami diesla. Nowe LMP1 będzie jednak korzystać z napędu benzynowego. Podobno zostało zaprojektowane w taki sposób, by wycisnąć jak najwięcej z rygorystycznych regulacji ACO.
Prezes Astona Martina, David Richards powiedział:“W Le Mans wygraliśmy dwukrotnie w kategorii GT w 2007 i 2008 roku i w klasyfikacji ogólnej serii Le Mans w 2009 roku, jednak wciąż chcemy osiągnąć nasz najważniejszy cel i zwyciężyć w klasyfikacji ogólnej 24-godzinnego wyścigu Le Mans, by tytuł powrócił do Wielkiej Brytanii.
W ostatnich latach samochody z napędem benzynowym nie mogły konkurować na równych warunkach z pojazdami z silnikami diesla. Jednak ACO zapewniła nas teraz, że dzięki wprowadzeniu nowych reguł w 2011 roku nastąpi odpowiednie wyważenie szans obu typów samochodów. W tych okolicznościach byliśmy gotowi, by stworzyć pierwszy, nowy wyścigowy kadłub i silnik Astona Martina od pięćdziesięciu lat. Jednak nawet z tym zupełnie nowym bolidem będziemy musieli stoczyć walkę „Dawida z Goliatem”, konkurować z bogatymi zasobami naszych rywali, jednak przyzwyczailiśmy się do tego i cieszymy się tym wyzwaniem.”
Prace nad nowym nadwoziem i silnikiem trwają od kilku miesięcy w siedzibie Astona Martina w brytyjskim Banbury. Pierwszy egzemplarz nowego bolidu z planowanych sześciu będzie gotowy na początku przyszłego roku.
Dr Ulrich Bez, dyrektor generalny Astona Martina tak skomentował plany firmy: “Udział w wyścigach samochodowych to fundamentalna część dziedzictwa Astona Martina, a Le Mans to wyścig, który pragnie wygrać każdy producent naprawdę sportowego modelu. Nowy bolid LMP1 pod każdym względem został podporządkowany wymogom wyścigów, chcemy także w dalszym ciągu tworzyć zwycięskie pojazdy GT oparte o nasze zwykłe modele. Jesteśmy jedynym producentem, który oferuje pojazdy wyścigowe w każdej kategorii, od GT1 do GT4.”