MotoNews.pl

Nowy Aston Martin V8 Vantage S

Nowy Aston Martin V8 Vantage S26.01.2011
Rodzina modelu Aston Martin Vantage poszerzyła się o nowego członka V8 Vantage S, który - jak zachwala producent - wyróżnia się mnóstwem rozwiązań ułatwiających kierowcy wykonywanie jego zadań i zwiększających dynamikę jazdy.

Stworzona przez firmę 4,7-litrowa jednostka napędowa została zaprojektowana tak, by jej moc maksymalna wynosiła 436 KM/321 kW przy 7300 obr./min. a maksymalny moment obrotowy: 490 Nm przy 5000 obr./min.

Nowy Aston Martin V8 Vantage S 1Silnik połączono z nową, 7-biegową przekładnią Sportshift II, przygotowaną specjalnie dla Vantage S. Zautomatyzowana skrzynia ręczna w nowej wersji zapewnia wyjątkowo szybką zmianę biegów, teraz kierowca może to zrobić o 20% szybciej, niż w przypadku modelu Sportshift. Vantage S posiada specjalny przycisk „Sport”, dzięki któremu można dodatkowo przyspieszyć zmianę biegów.

Model może także pochwalić się szybszym przełożeniem układu kierowniczego: 15:1 zamiast 17:1, jakim odznacza się standardowa wersja Vantage. Aston Martin z literką S na końcu nazwy ma także większe tarcze hamulcowe z nowymi, 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu. Nowe są także sprężyny i amortyzatory w zawieszeniu, a szersze tylne koła również pozytywnie wpłynęły na charakterystykę zawieszenia.

Aston Martin podarował Vantage S nowy układ dynamicznej kontroli stabilności DSC przygotowany pod potrzeby tego modelu oraz nowy moduł hamulcowy z takimi technologiami, jak system wspomagania nagłego hamowania Hydraulic Brake Assist i system wspomagania ruszania pod górę Hill Start Assist. Specjalne opony przygotowano we współpracy z firmą Birdgestone.

Nowy Aston Martin V8 Vantage S 2 Aston Martin nie zapomniał także o miłośnikach ryku silnika – Vantage S wyróżnia się indywidualnym brzmieniem wydobywającym się z układu wydechowego zaopatrzonego w tłumik.

Wygląd zewnętrzny Vantage S już na pierwszy rzut oka pozwala zaliczyć go do rodziny modeli marki Aston Martin. Nowy zderzak przedni wykończony włóknem węglowym posiada większy wlot powietrza, które chłodzi silnik i przednie hamulce. Splitter w tyle zwiększa docisk do podłoża przy większych prędkościach. Nowe, 19-calowe felgi pięcioramienne należą do wyposażenia standardowego, a opcjonalnie nabyć można 10-ramienne z lekkich stopów. Nowy zderzak tylny i progi boczne optycznie poszerzają samochód.

Vantage S ma stanowić swego rodzaju „pomost” między zwykłym samochodem ulicznym a samochodem wyścigowym – dlatego jego projekt w dużym stopniu inspirował wyścigowy Vantage GT4 w wersji na rok 2011.

Źródło: Aston Martin, opracowanie: BM
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata