Mottem tegorocznej prezentacji marki jest #ChangeYourPerception. Hasło wyraża przekonanie, że jedynie poprzez zmianę perspektywy można nie tylko zrozumieć potrzeby związane z mobilnością przyszłości, lecz także na nie odpowiedzieć. Tę zmianę punktu widzenia BMW Group prezentuje i ilustruje na swoim stoisku podczas tegorocznych targów CES, przybliżając ją odwiedzającym z całego świata poprzez bezpośrednie i praktyczne demonstracje.
Atrakcją tegorocznych targów CES jest BMW i Interaction EASE, które zaprasza odwiedzających stoisko BMW Group do spojrzenia w przyszłość, w której autonomiczna jazda będzie codziennością. Wygląd zewnętrzny modelu studyjnego celowo otrzymał abstrakcyjną formę, aby skupić całą uwagę obserwatorów na wnętrzu. Ma ono nie tylko dać pasażerowi uczucie przybycia do celu jeszcze podczas podróży, ale także pokazać możliwości intuicyjnej i niemalże ludzkiej interakcji pomiędzy pasażerem a samochodem.
Punktem kulminacyjnym jest tu innowacyjne rozpoznawanie spojrzenia BMW i Interaction EASE. Sztuczna inteligencja pojazdu rozpoznaje, na czym pasażer skupia wzrok za szybą, i oferuje mu odpowiednie informacje lub dalsze możliwości interakcji. Sposób, w jaki BMW Group już teraz realizuje takie scenariusze przyszłości, pokazuje także druga atrakcja targów CES. Trzy egzemplarze BMW X7 zostały wyposażone w fotel komfortowy ZeroG Lounger, który w wersji zaprezentowanej na targach elektroniki już za kilka lat trafi do produkcji seryjnej.
ZeroG Lounger otwiera zupełnie nowe możliwości komfortowego podróżowania. Pasażer może odchylić fotel do tyłu pod kątem maksymalnie 60 stopni, nie ograniczając przy tym komfortu i bezpieczeństwa.
Trzecią atrakcję stanowi BWM i3 Urban Suite, które ma zapewnić mobilność całkowicie dostosowaną do potrzeb pasażera. W tym celu konwencjonalne BMW i3 poza fotelem kierowcy i deską rozdzielczą zostały całkowicie przebudowane, aby odtworzyć atmosferę butikowego hotelu ze szczególnym uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju. We wnętrzu 20 modeli BMW i3 Urban Suite, które są używane na ulicach Las Vegas i mogą być zamawiane za pośrednictwem aplikacji, na pasażerów czeka relaksująca atmosfera. Tworzą ją między innymi fotele salonowe z dużą ilością miejsca na nogi, które oferują również możliwość całkowitego akustycznego odseparowania od świata zewnętrznego w specjalnej strefie akustycznej.
Za pomocą trzech niezwykłych pomysłów, BMW Group po raz kolejny podkreśla swoje dążenie do konsekwentnego ukierunkowywania technologii na wymierne korzyści dla klienta. Dlatego również podczas tegorocznego występu producenta klasy premium na targach szczególne znaczenie będzie miał temat 5G.
Wraz z wprowadzeniem na rynek BMW iNEXT w 2021 roku samochód ten zostanie bowiem przystosowany do pracy z technologią 5G. Tym samym BMW Group stanie się prawdopodobnie pierwszym producentem premium na świecie, który oferuje nowy standard radiowy w pojeździe seryjnym. Na zewnątrz stoiska targowego BMW odbędzie się również demonstracja na żywo na temat tego, jak technologia 5G może wyznaczać nowe standardy również w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. BMW i3 oraz smartfon będą przy tym odgrywać kluczową rolę.
W przeszłości firma już wielokrotnie prezentowała na targach Consumer Electronic Show ważne technologie i ich możliwe zastosowania, które obecnie są dostępne w portfolio produktów BMW Group jako gotowe do produkcji seryjnej. Na przykład w minionym roku w Las Vegas zaprezentowano inteligentnego asystenta osobistego BMW, który prawie pół roku później był dostępny dla pierwszych modeli BMW.
Cyfrowy asystent mobilności BMW Connected, który pokazano publiczności na targach CES 2016, również już kilka miesięcy później został wprowadzony do serii modeli BMW oraz do urządzeń mobilnych klientów. Także rewolucyjny system Remote 3D View na krótko przed wprowadzeniem na rynek świętował tam swoją premierę.