BMW M4 GT3 zadebiutowało w zakładzie BMW Group w Dingolfing

BMW M4 GT3 zadebiutowało w zakładzie BMW Group w Dingolfing25.07.2020
Pomimo trudnych okoliczności rozwój BMW M4 GT3 przebiega w ostatnich miesiącach zgodnie z planem i Augusto Farfus pokonuje pierwsze okrążenia w BMW M4 GT3 na terenie zakładu BMW Group w Dingolfing.

Wraz z debiutem BMW M4 GT3 w ostatnią sobotę, na terenie zakładu BMW Group w Dingolfing (Niemcy), rozwój nowej ikony BMW w wyścigach GT osiągnął ważny kamień milowy. Po miesiącach wirtualnej pracy, kierowca fabryczny BMW, Augusto Farfus (Brazylia), zapoczątkował kolejny etap przygotowań – pokonał pierwsze okrążenia na torze. Pomimo wielu wyzwań, BMW M4 GT3 przeszło wszystkie dotychczasowe etapy rozwoju zgodnie z planem i już w przyszłym tygodniu odbędzie pierwsze jazdy testowe w Miramas (Francja).

W ubiegłą sobotę o godzinie 9.40 Augusto Farfus po raz pierwszy wyjechał z garażu za kierownicą BMW M4 GT3 i przeprowadził pierwsze ważne testy funkcjonalne. Inżynierowie BMW Motorsport poświęcili cały dzień na przetestowanie nowego pojazdu GT, który od sezonu 2022 zastąpi BMW M6 GT3. Już w przyszłym tygodniu odbędą się pierwsze jazdy testowe na torze centrum testowego grupy BMW w Miramas w południowej Francji.

BMW
Augusto Farfus w BMW M4 GT3

– To zawsze emocjonujący moment, kiedy nowo zaprojektowany samochód wyścigowy BMW po raz pierwszy wyjeżdża na tor – powiedział Marquardt. – Tym razem jestem jednak wyjątkowo dumny, ponieważ jest to niezwykle imponujące, że w bardzo trudnych warunkach ostatnich kilku miesięcy udało się nam zrealizować nasz program rozwoju zgodnie z planem przy jednoczesnym przestrzeganiu surowych przepisów bezpieczeństwa i higieny BMW Group podczas pandemii COVID-19 oraz dotrzymać ustalonego na samym wstępie terminu premiery BMW M4 GT3. Dziękuję wszystkim, którzy z pełnym zaangażowaniem i ogromną pasją zmierzyli się z niezwykłymi wyzwaniami minionych miesięcy i brawurowo je pokonali. Dzięki bardzo bliskiej i intensywnej współpracy z naszymi kolegami z BMW M GmbH byliśmy w stanie zaprojektować samochód wyścigowy w oparciu o nową wersję seryjną BMW M4, który ma wszelkie zadatki ku temu, aby jako nowa ikona wyścigów GT móc kontynuować udaną historię BMW Motorsport.
BMW
Augusto Farfus w BMW M4 GT3

Markus Flasch, prezes BMW M GmbH, powiedział: – Wraz z każdym samochodem BMW M wprowadzamy technologie sportów wyścigowych na drogi. Dotyczy to zwłaszcza nowego BMW M4 Coupé, które stanowi idealną podstawę dla samochodu wyścigowego. Sześciocylindrowy silnik rzędowy z technologią M TwinPower Turbo i koncepcją wysokoobrotową jest stosowany zarówno w samochodzie seryjnym, jak i wyścigowym. Od samego początku nasi inżynierowie projektowali jednostkę, której charakterystyka mocy wywodzi się bezpośrednio ze sportów wyścigowych. Jesteśmy przekonani, że takie podejście przyniesie korzyści pod względem osiągów i przyjemności z jazdy zarówno dla naszych zespołów klienckich GT3 na torze wyścigowym, jak i dla naszych klientów, którzy kupią nowe BMW M4 lub BMW M3.

Projektowanie samochodu wyścigowego i seryjnego przebiegało równolegle i oba pojazdy znajdują się obecnie w intensywnej fazie testów na torze. Wersje seryjne nowego BMW M4 Coupé i BMW M3 Limuzyna (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,9–10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 249–239 g/km, dane wstępne) będą świętować swoje światowe premiery we wrześniu. BMW M4 GT3 powinien ukończyć swoje pierwsze wyścigi testowe w 2021 roku i od sezonu 2022 rywalizować w wyścigach GT o zwycięstwa jako nowa ikona BMW. Do tego czasu inżynierowie BMW Motorsport i kierowcy fabryczni BMW nadal mają wiele do zrobienia w zakresie rozwoju i testów.

BMW
Augusto Farfus w BMW M4 GT3

– Przejechanie pierwszych metrów nowym BMW M4 GT3 było dla mnie wspaniałym przeżyciem i wielkim zaszczytem – powiedział Augusto Farfus po premierze. – Brałem już udział w projektowaniu kilku samochodów wyścigowych BMW i zawsze jestem szczególnie szczęśliwy, kiedy mogę być częścią tak ważnego projektu. Chociaż oczywiście podczas prac wdrożeniowych przeprowadzamy przede wszystkim testy funkcjonalne, to jednak od samego początku czuję się dobrze w samochodzie i nie mogę się już doczekać jazd testowych w nadchodzących miesiącach.

Debiut w Dingolfing był kamieniem milowym i tymczasowym punktem kulminacyjnym rozwoju, który rozpoczął się już na początku 2019 roku od symulacji CFD na komputerze. Silnik o mocy ponad 500 KM był testowany od lutego na stanowisku testowym w Monachium (Niemcy), a od połowy roku przeprowadzano pierwsze testy w tunelu aerodynamicznym BMW Group, używając modelu pojazdu w 60-procentowej skali. Na początku 2020 roku w zakładzie grupy BMW w Regensburgu (Niemcy) wyprodukowano pierwszą karoserię testową BMW M4 GT3. Następnie w ciągu około sześciu tygodni w warsztacie BMW Motorsport zmontowano pojazd testowy zaprezentowany podczas debiutu.

Osoby zainteresowane tematem BMW M4 GT3 mogą skontaktować się z BMW Motorsport za pośrednictwem poczty elektronicznej: M4GT3@BMW-Motorsport.com

Źródło: BMW