Kompleksowe uwydatnienie dynamicznego, innowacyjnego i ekskluzywnego charakteru BMW serii 5, atrakcyjne modyfikacje stylistyczne, podniesienie stylu i jakości wnętrza, wszystkie warianty silnikowe o najniższym zużyciu paliwa pośród konkurencji, nowatorskie rozwiązania w zakresie wyposażenia związanego z komfortem i bezpieczeństwem jazdy, umocnienie czołowej pozycji w swoim segmencie: BMW serii 5 Limuzyna jako synonim radości z jazdy w klasie business, BMW serii 5 Touring jako jedyne w swoim rodzaju połączenie dynamiki i wszechstronności.
Nowy wymiar efektywnej dynamiki, wszystkie silniki o istotnie zmniejszonym zużyciu paliwa, sześciocylindrowe silniki rzędowe z bezpośrednim wtryskiem benzyny drugiej generacji (High Precision Injection), znaczny wzrost mocy przy większej oszczędności, sześciocylindrowe silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail trzeciej generacji, istotna redukcja masy przez zastosowanie aluminiowej skrzyni korbowej, silnik w 535d z układem Variable Twin Turbo (VTT) umacnia swoją pozycję najbardziej sportowego "diesla" świata, sześciobiegowa skrzynia automatyczna o zoptymalizowanej dynamice przełączania i bezpośrednim sprzężeniu z silnikiem oraz sportowa automatyczna skrzynia biegów jako opcje.
Sportowo-eleganckie akcenty w stylistyce karoserii: reflektory i lampy tylne o ciekawym, "technicznym" wyglądzie dzięki przezroczystym kloszom, chromowane obramowania lamp i pierścieniowe światła postojowe z przodu, diodowe kierunkowskazy i pięć pasów świetlnych z tyłu, skierowane ku górze wloty powietrza o nowych kształtach, "nerki" BMW z indywidualnie mocowanymi elementami na jednej wysokości z pasem przednim, muskularna sylwetka dzięki wyraźniejszemu poziomemu podziałowi optycznemu i dodatkowym krawędziom przetłoczeń w części tylnej, charakterystyczna krawędź progów podkreślająca elegancki wygląd z profilu, atrakcyjne nowości w ofercie obręczy kół ze stopu lekkiego, dodatkowe kolory lakieru.
Wyższy komfort jazdy i obsługi dzięki wyjątkowo wysokiej jakości materiałów i podniesieniu klasy wnętrza; kontury, kolorystyka i dobór materiałów tworzą spokojne, emanujące jakością i stylem wnętrze, dwukolorowa tapicerka drzwi płynnie przechodząca w deskę rozdzielczą, bardziej pojemne kieszenie na mapy, tapicerowane podłokietniki i wewnętrzne uchwyty drzwi, elektroniczny przełącznik biegów skrzyni automatycznej o niepowtarzalnych cechach wizualnych, ergonomicznych i funkcjonalnych, system obsługi iDrive rozszerzony o osiem "ulubionych" przycisków służących do dowolnego wybierania funkcji.
Cztery zestawienia kolorystyki wnętrza, sześć rodzajów tapicerki, sześć wersji listew ozdobnych, szerokie możliwości indywidualizacji odzwierciedlające wielopłaszczyznowy wygląd BMW serii 5, nowe połączenie tkaniny i skóry o wyjątkowo sportowym charakterze, tapicerki skórzane w nowych kolorach i z nowymi wzorami szwów.
Liczne innowacje w zakresie dynamiki jazdy, bezpieczeństwa i komfortu, jedyny w tym segmencie samochód z tempomatem zawierającym oddzielną funkcję hamowania, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go do utrzymywania stałego odstępu w ruchu płynnym i miejskim, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu poprzez wibracje w kierownicy, wyświetlacz Head-Up, układ Night Vision, asystent świateł drogowych i aktywny układ kierowniczy, systemy nawigacyjne o ulepszonej grafice i z głosowym wprowadzaniem nazw 80 tysięcy miast i miejscowości, światła dzienne, reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty.
Układ jezdny o lekkiej konstrukcji z aluminiową osią przednią z podwójnymi przegubami i wahaczami wleczonymi oraz aluminiową zintegrowaną osią tylną Integral-IV, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z dodatkowymi funkcjami, elektrohydrauliczny układ hamulcowy, inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive z jeszcze bardziej precyzyjnym sterowaniem adaptacyjnego rozdziału siły napędowej na oś przednią i tylną.
Silniki w BMW serii 5 Limuzyna:
- BMW 550i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM, maks. moment obrotowy: 490 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,2 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 10,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,3 l).
- BMW 540i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 000 cm3, moc: 225 kW/306 KM, maks. moment obrotowy: 390 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,1 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 10,5 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 9,7 l).
- BMW 530i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,3 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 7,7 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,5 l).
- BMW 530xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,1 l).
- BMW 525i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,1 s, maksymalna prędkość: 248 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,4 l/100 km.
- BMW 525xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,9 s, maksymalna prędkość: 240 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,1 l/100 km.
- BMW 523i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 497 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 235 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,2 s, maksymalna prędkość: 237 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,3 l/100 km.
- BMW 535d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM, maks. moment obrotowy: 580 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,4 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 6,8 l/100 km.
- BMW 530d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.
- BMW 530xd: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prędkość: 242 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km.
- BMW 525d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 145 kW/197 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, maksymalna prędkość: 237 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,2 l/100 km.
- BMW 520d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 1 995 cm3, moc: 120 kW/163 KM, maks. moment obrotowy: 340 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,6 s, maksymalna prędkość: 223 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.
Silniki w BMW serii 5 Touring:
- BMW 550i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM, maks. moment obrotowy: 490 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,3 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 11,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,7 l).
- BMW 530i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,7 l).
- BMW 530xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, maksymalna prędkość: 246 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,5 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,4 l).
- BMW 525i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,4 s, maksymalna prędkość: 243 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,7 l/100 km.
- BMW 525xi: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 160 kW/218 KM, maks. moment obrotowy: 270 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,2 s, maksymalna prędkość: 233 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,4 l/100 km.
- BMW 523i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 497 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 235 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,5 s, maksymalna prędkość: 230 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,7 l/100 km.
- BMW 535d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM, maks. moment obrotowy: 580 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,5 s, maksymalna prędkość: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 7,0 l/100 km.
- BMW 530d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,9 s, maksymalna prędkość: 245 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,6 l/100 km.
- BMW 530xd: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 173 kW/235 KM, maks. moment obrotowy: 500 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s, maksymalna prędkość: 235 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km.
- BMW 525d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 2 993 cm3, moc: 145 kW/197 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,8 s, maksymalna prędkość: 232 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.
- BMW 520d: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i turbodoładowaniem VTG, pojemność: 1 995 cm3, moc: 120 kW/163 KM, maks. moment obrotowy: 340 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,9 s, maksymalna prędkość: 218 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,1 l/100 km.