Prawdziwa radość z jazdy weszła już na stałe do klasy kompaktowej. Dzięki nowej, drugiej wersji BMW serii 1, debiutującej 8 marca 2007 r. podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, z nowymi silnikami i udoskonaleniami stylistycznymi tak wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza, radość z jazdy zostaje doprowadzona do poziomu perfekcji. Co więcej, BMW serii 1 będzie również dostępne po raz pierwszy w wersji 3-drzwiowej, o sportowej, a zarazem eleganckiej linii i wyjątkowo zwinnej charakterystyce jezdnej.
Dzięki nowej generacji silników czterocylindrowych, 3- i 5-drzwiowa wersja BMW serii 1 wkracza na wyjątkowy poziom "wydajnej dynamiki". Więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa zapewnia aluminiowa skrzynia korbowa i nowy układ Common Rail dla silników wysokoprężnych oraz system bezpośredniego wtrysku 2. generacji (High Precision Injection) dla silników benzynowych.
Kolejnymi cechami nowych silników są system odzyskiwania energii hamowania Brake Energy Regeneration, automatyczna funkcja włączania i wyłączania silnika oraz wskaźnik zmiany biegów.
BMW 130i na długo pozostanie wyjątkowym w swej klasie modelem z sześciocylindrowym silnikiem, aluminiową skrzynią korbową i technologią VALVETRONIC, dzięki której teraz także i wersja 3-drzwiowa jest w stanie rozwijać imponującą moc 195 kW/265 KM. W związku ze sprzedażą ponad 200 000 egzemplarzy na całym świecie BMW serii 1 ustanowiło nowe wzorce w segmencie pojazdów kompaktowych. Silnik z przodu, a siła napędowa przenoszona na tylne koła – oto koncepcja zapewnienia także w tej klasie maksymalnej radości z jazdy. Po raz pierwszy funkcjonalność kompaktowego 5-drzwiowego samochodu połączona została z typową dla pojazdów marki BMW charakterystyką jazdy. Pierwszy – i jak do tej pory jedyny – kompaktowy samochód z napędem na tylną oś znów wkracza do akcji, odzwierciedlając, zwłaszcza w wersji 3-drzwiowej, dynamiczne osiągi tej koncepcji napędu.
Wygląd zewnętrzny nowego modelu 3-drzwiowego podkreśla wydłużony przód i wyraźnie przesuwa optycznie środek ciężkości pojazdu ku tyłowi. Z boku pojazd charakteryzuje się długimi drzwiami z bezramowym oknem i jednoelementowym tylnym oknem bocznym. Już sama tylko dynamiczna stylistyka świadczy o sportowym charakterze nowego 3-drzwiowego modelu BMW.
Odpowiednie modyfikacje przodu i tyłu nadają nowemu BMW serii 1 jeszcze mocniejszy i bardziej charakterystyczny wygląd. Wersja 3- i 5-drzwiowa posiadają obecnie wyjątkowy front z umieszczonym centralnie udoskonalonym i powiększonym grillem atrapy chłodnicy. Charakterystyczny wygląd podkreślają nowe otoczki reflektorów w dolnej części zderzaka, przyciemnione obramowania świateł, szerszy wlot powietrza w dolnej części przedniego pasa, bardziej wyeksponowana krawędź aerodynamiczna oraz nowa listwa ozdobna. Ponadto jeszcze bardziej uderzający wygląd mają teraz opcjonalne reflektory przeciwmgielne. Dzięki dominacji linii poziomych również i tył BMW serii 1 ma szerszy i masywniejszy wygląd. Nowa, wyrazista linia w pasie tylnym ciągnie się wzdłuż bocznych progów aż po krawędź przedniego spojlera.
BMW serii 1 posiada w dalszym ciągu całkiem wyjątkowe dla klasy kompaktowej proporcje uzyskane poprzez wydłużoną maskę silnika i mocno cofniętą kabinę pasażerską. Ta sportowa koncepcja stylistyczna widoczna jest przede wszystkim w wersji 3-drzwiowej, która wzbudza zainteresowanie wszędzie tam, gdzie mobilność wiąże się ze spontanicznością i prawdziwą radością z jazdy. Eleganckie kontury linii bocznej pojazdu to symbol wyjątkowego temperamentu i dynamiki na drodze, a opcjonalna chromowana listwa wokół okien tylko potęguje to wrażenie.
BMW serii 1 łączy fascynujący charakter BMW ze wszystkimi zaletami pojazdu klasy kompaktowej, oferując wszystko to, co najlepsze. Dotyczy to zwłaszcza modelu 130i z sześciocylindrową rzędową jednostką napędową o pojemności 3 l, wyposażoną w zespoloną skrzynię korbową z aluminium i magnezu oraz układ VALVETRONIC i Double VANOS, i rozwijającą 195 kW/265 KM mocy. Oznacza to wspaniałe osiągi na drodze, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6 sekund w wersji 3-drzwiowej i w 6,1 sekundy w 5-drzwiowej limuzynie oraz prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Jednocześnie niezwykła wydajność sześciocylindrowej jednostki rzędowej zapewnia wzorcowe w tej klasie pojazdów zużycie paliwa rzędu 8,3 l/100 km (model 3- i 5-drzwiowy BMW 130i) w cyklu pomiarowym UE.
Wersje silników dla modelu 3-drzwiowego:
- BMW 130i: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 195 kW/265 KM, maks. moment obrotowy: 315 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,0 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km.
- BMW 120i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,7 s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.
- BMW 118i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 190 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,7 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.
- BMW 120d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM, maks. moment obrotowy: 350 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,5 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,9 l/100 km.
- BMW 118d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 300 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,9 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,7 l/100 km.
Wersje silników dla modelu 5-drzwiowego:
- BMW 130i: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 195 kW/265 KM, maks. moment obrotowy: 315 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,0 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km.
- BMW 120i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 125 kW/170 KM, maks. moment obrotowy: 210 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,8 s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km.
- BMW 118i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem 2. generacji (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 190 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,8 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,9 l/100 km.
- BMW 116i: Czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Double VANOS, pojemność skokowa: 1596 cm3, moc: 85 kW/115 KM, maks. moment obrotowy: 150 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 10,8 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,5 l/100 km.
- BMW 120d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM, maks. moment obrotowy: 350 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,9 l/100 km.
- BMW 118d: Czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z układem wtryskowym Common Rail, turbodoładowaniem VNT i filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 105 kW/143 KM, maks. moment obrotowy: 300 Nm, przyspieszenie (0–100 km/h): 9,0 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,7 l/100 km.