Niemieckiego tunera Hamann Motorsport nie trzeba specjalnie przedstawiać. Od lat specjaliści z Laupheim zajmują się profesjonalnym tuningiem BMW, MINI, Ferrari czy Range Rovera. Teraz zaprezentowali pakiet stylistyczny do sportowego SUV-a z Monachium, który niedawno poddano liftingowi, czyli nowego BMW X5.
O tym, że model X5 zdecydowanie lepiej czuje się na asfalcie niż w błotnych kąpielach wiadomo było od czasu prezentacji pierwszego BMW X5. W nowym modelu BMW poprawiło i tak najlepsze w klasie właściwości jezdne i czułość układu kierowniczego tego dużego SUV-a. Ale Hamann kolejny raz udowodnił, że nawet tak dopracowane auto może być jeszcze szybsze i lepsze. Tuner oferuje możliwość zwiększenia mocy silnika we wszystkich oferowanych jednostkach napędowych X5. I tak w przypadku 6-cylindrowego silnika 3,0 dzięki przeprogramowaniu jednostki sterującej mamy o 14 KM więcej, czyli 279 KM oraz maksymalny moment obrotowy zwiększony do 330 Nm. Moc benzynowego silnika 4,8i V8 bez problemu można u Hamanna zwiększyć z 355 KM do 373 KM. Zaś wysokoprężną jednostkę trzylitrową wzmocniono z 235 KM do 265 KM. Ponadto w tym przypadku do dyspozycji mamy aż 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego!
Oczywiście nie zapomniano o tych, którym zależy na wyróżnieniu swojego X5 z tłumu seryjnych egzemplarzy jeżdżących po ulicach. Pakiet aerodynamiczny Hamanna obejmuje nowy przedni zderzak z powiększonymi wlotami powietrza, poszerzone nadkola, listwy progowe, oraz tylną lotkę dachową i inaczej wyprofilowany zderzak tylny. Dostępne są również różne warianty sportowo brzmiącego układu wydechowego zakończonego czterema końcówkami. Niemiecki tuner oferuje również możliwość wyboru z szerokiej oferty obręczy aluminiowych, także kutych w rozmiarach 20-22 cali. Dla osób nie liczących się z pieniędzmi i nie zjeżdżających nigdy z autostrady przygotowano 23-calowe obręcze Edition Race z oponami 315/25 ZR 23. Cena za taki komplet, to skromne 16 tysięcy euro. Jeszcze więcej zapłacić trzeba za kompletny tuning mechaniczny i optyczny, ale Hamann nigdy nie był tani, podobnie jak BMW X5.