Zaroiło się tam bowiem od mniej lub bardziej zakamuflowanych prototypów, które swoją premierę mieć będą już za kilka miesięcy. Tym razem udało się sfotografować niemal niezamaskowany prototyp limuzyny M3 podczas testów na północnej pętli tego wymagającego i krętego niemieckiego toru nazywanego "zielonym piekłem".
BMW zdążyło już zebrać pozytywne opinie i nagrodę Engine Of The Year 2007 za niesamowity silnik V8 napędzający nową generację modelu M3. Teraz przyszedł czas na nowe wersje nadwoziowe. Po zaprezentowanej kilka miesięcy wersji coupe, przyszła pora na odmianę sedan. O tym, że nie jest to diesel, ani nawet szybka wersja benzynowa, świadczą chociażby cztery groźnie wyglądające końcówki wydechu i przetłoczenia na masce, identyczne z tymi z wersji coupe.
Wszystko wskazuje na to, że po 13 latach BMW znów wprowadzi na rynek bardzo szybką limuzynę ze znaczkiem M. Fani tego modelu mogli kupić czterodrzwiowego sedana M3 tylko w 1995 roku. Do dziś nie wiadomo dlaczego BMW zdecydowało się po roku wycofać ze sprzedaży ten wariant M3. Pierwotnie planowana data premiery na wiosnę 2008 roku ulegnie najprawdopodobniej zmianie i już we wrześniu nowe BMW M3 sedan będzie jedną z ozdób stoiska tej marki na IAA.