Stawiając sobie za priorytet radość z jazdy autem klasy kompaktowej, firma BMW nawiązuje do tradycji BMW serii 02, oferując nowoczesną i autentyczną interpretację typowych cech tego klasyka, zgodnie z którą koncepcja pojazdu, stylistyka i technologia napędu mają zapewniać sportowe wrażenia z jazdy.
Nowe zaawansowane BMW 135i Coupé to wyjątkowe auto klasy kompaktowej, łączące nadzwyczajną dynamikę jezdną z maksymalną wydajnością. Wyposażono je m.in. w 3-litrową, sześciocylindrową, rzędową jednostkę napędową, z układem Twin Turbo i układem bezpośredniego wtrysku (High Precision Injection) drugiej generacji o mocy 225 kW/306 KM. Innym silnikiem, dostępnym w BMW 123d Coupé jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny BMW, o pojemności 2 litrów, z technologią Variable Twin Turbo (VTT), aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail 3 - jest to światowy debiut tej jednostki napędowej.
BMW wprowadziło także do produkcji seryjnej swoją inicjatywę o nazwie EfficientDynamics (efektywna dynamika), wyrażającą się w niespotykanej równowadze osiągów i wydajności zużycia paliwa, specyficznej, zależnej od modelu funkcji odzyskiwania energii hamowania (Brake Energy Regeneration), funkcji automatycznego włączania i wyłączania silnika, elektrycznym wspomaganiu kierownicy, zastosowaniu wskaźnika punktu zmiany biegów, sterowania agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania, czy umieszczonym blisko silnika filtrem cząstek stałych w wyposażeniu modeli z silnikiem wysokoprężnym.
Oryginalna stylistyka coupé łączy mocną i muskularną sylwetkę z optycznym środkiem ciężkości kabiny przeniesionym mocno do tyłu. Lekki wygląd BMW 135i Coupé tworzą krótkie przednie i tylne zwisy, wydłużona maska silnika, pociągająca sylwetka, obszerne, bezramowe drzwi oraz zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny M w wyposażeniu standardowym. Wnętrze jest przestronne i jak przystało na BMW wykończone materiałami o wysokiej jakości, w szerokim wyborze kolorów. Tylne siedzenia standardowo są składane i dzielone w proporcji 60:40.
System bezpieczeństwa obejmuje m.in. poduszki powietrzne, wzmocnione tyły oparć foteli przednich oraz zagłówki chroniące w razie uderzenia w tył pojazdu. Konstrukcja karoserii nowego BMW serii 1 Coupé gwarantujące najlepsze wyniki w światowych testach zderzeniowych, takich jak np. testy zderzenia bocznego US IIHS.
Zaawansowany układ jezdny posiada oś przednią z aluminium z podwójnymi przegubami i pięciowahaczową osią tylną, wykonaną w lekkiej konstrukcji stalowej. Oczywiście auto posiada obowiązkowe już niemal w nowoczesnym aucie systemy, takie jak: układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z funkcją dynamicznej kontroli trakcji (DTC), czy energooszczędne, elektryczne wspomaganie kierownicy. Nabywcy BMW 135i Coupé i BMW 123d Coupé za dopłatą będą mogli się cieszyć aktywnym układem kierowniczym BMW i zoptymalizowaną trakcją, dzięki elektronicznemu systemowi sterowania o działaniu zbliżonym do działania tradycyjnej blokady mechanizmu różnicowego.
BMW z serii 1 Coupé są dostępne w następujących wersjach:
BMW 135i Coupé: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 1300–5000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 9,2 l/100 km, emisja CO2: 220 g/km.
BMW 123d Coupé: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z systemem Variable Twin Turbo i układem Common Rail, z filtrem cząsteczek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 150 kW/204 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 2000-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,0 s, prędkość maksymalna: 238 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 l/100 km, emisja CO2: 138 g/km.
BMW 120d Coupé: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i układem Common Rail, z filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 350 Nm przy obrotach 1750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,8 l/100 km, emisja CO2: 128 g/km.