To tutaj kierowcy zespołu BMW Sauber F1, Nick Heidfeld i Robert Kubica, już w siedem dni po zmaganiach w Grand Prix Francji będą walczyć o kolejne punkty.
Tradycyjny tor Silverstone jest doskonałym miejscem dla Pit Lane Park zespołu BMW Sauber F1. Tematyczny park technologiczny oferuje fanom Formuły 1 nie tylko możliwość oglądania ich ulubionego sportu, ale również jego dotknięcia. Wejście na ogromny obszar za trybuną Beckettsa jest darmowe. Na program składają się spektakularne pokazy jazdy, samodzielne zmiany kół w pit stopie, czy też wyścigi na symulatorze. W piątek pierwszą rundę samochodem Formuły 1 wykona były mistrz świata Nigel Mansell. W sobotę obowiązki kierowcy przejmie inny zwycięzca Grand Prix Wielkiej Brytanii – Johnny Herbert. Z kolei w niedzielę jego miejsce zajmie Sebastian Vettel, który 3 lipca obchodzi swoje 20. urodziny.
Nick Heidfeld: "Bardzo lubię widzów na torze w Anglii, bo są to prawdziwi fani wyścigów. Są zawsze bardzo dobrze poinformowani i byli równie entuzjastyczni nawet, gdy nie mieli jeszcze rodaka w ścisłej czołówce. Oczywiście za sprawą Lewisa Hamiltona zainteresowanie tegorocznym wyścigiem znacznie wzrośnie, ale atmosfera tutaj zawsze była dobra. Podczas testów zauważyłem, że tor jest wyboisty, inni kierowcy byli tego samego zdania. Również brytyjska pogoda może przysporzyć wrażeń. Kombinacja zakrętów w kompleksie Beckettsa jest bardzo szybka i specyficzna. W Silverstone niezwykle ważny jest odpowiedni zestaw aerodynamiczny na szybkie zakręty."
Robert Kubica: "Myślę, że w Silverstone czeka nas dobry weekend. Mam taką nadzieję. W zeszłym roku byliśmy tu bardzo silni. Lubię ten tor, jest pełen wyzwań. Jest bardzo szybki, zwłaszcza jego pierwszy sektor. W zeszłym roku była tu słaba przyczepność. Ominęła mnie w tym roku sesja testów, więc jestem ciekaw, jak jeździ się tutaj na oponach Bridgestone. Brytyjska pogoda na całym świecie uchodzi za nie najlepszą. Tymczasem za każdym razem, kiedy przyjeżdżam ścigać się do Silverstone, pogoda jest naprawdę słoneczna. Miejmy nadzieje, że tak będzie i tym razem. Miło tu być – lubię charakter tego toru i Brytyjczyków z ich fascynacją sportami motorowymi. Tor nie jest najnowszy, ale lubię całą tę atmosferę, która go otacza. Daje się odczuć, że tor jest częścią historii sportów motorowych."
Mario Theissen, dyrektor BMW Motorsport: "W połowie sezonu Formuła 1 nie pozwala na chwilę odechu. Po dwóch kolejnych wyścigach w Ameryce Północnej i sesji testowej w Silverstone, jesteśmy teraz pomiędzy dwoma, następującymi zaraz po sobie, wyścigami w Europie. W niedzielę, zaledwie tydzień po Grand Prix Francji, odbędzie się kolejny wyścig w Wielkiej Brytanii. Cztery wyścigi w ciągu pięciu tygodni oznaczają niesamowity nawał pracy dla każdego członka zespołu. Czapki z głów!"
"Ostatnie testy w Silverstone wykorzystaliśmy na przygotowanie się do wyścigu na tym właśnie torze. Pierwsza połowa sezonu dobiega końca i jak dotąd możemy być więcej niż zadowoleni z naszych osiągnięć. Chcemy to kontynuować i uzyskać jeszcze lepsze wyniki."
Willy Rampf, Technical Director: "Silverstone jest znane z dużej liczby szybkich i średnioszybkich zakrętów, po których kierowcy muszą wychodzić na proste z jak największą prędkością. Wewnątrz toru jest również sporo wolniejszych zakrętów. W sumie Silverstone jest torem pełnym wyzwań."
"Maggots-Becketts-Chapel jest zapewne jedną z najbardziej znanych kombinacji zakrętów w całym kalendarzu F1. Aby uzyskać szybki czas przejazdu, potrzebny jest doskonale wyważony, aerodynamicznie bolid. Nawierzchnia toru jest bardzo szorstka, co w zestawieniu z dużymi prędkościami pokonywania zakrętów, bardzo przyspiesza zużycie opon. Dlatego też korzysta się tu z opon z dość twardej mieszanki."