MotoNews.pl

AC Schnitzer Z4 M Coupe – czyli BMW dla purystów

AC Schnitzer Z4 M Coupe – czyli BMW dla purystów03.08.2007
Utytułowany w branży niemiecki tuner AC Schnitzer przedstawił swój kolejny pojazd koncepcyjny, który z bliska będzie można zobaczyć na targach IAA we Frankfurcie. My już dziś zapewniamy wszystkich fanów marki, że warto.

AC Schnitzer Z4 M Coupe – czyli BMW dla purystów 1Zmiany w silniku nie są wielkie, chociaż firma z powodzeniem montuje w poprzednim modelu serii 3 coupe 400-konny silnik V8 od M5 podkręcony do 550 KM. Pod maską biało-pomarańczowego konceptu spoczywa znany, 6-cylindrowy silnik, osiągający seryjnie 343 KM. Schnitzer podniósł jego moc zaledwie o siedem koni! Niejako na pocieszenie zdemontował także elektroniczny ogranicznik prędkości, pozwalając temu coupe rozwinąć skrzydła i pomknąć nawet 300 km/h.

Znacznie ważniejszym aspektem w przypadku konceptu o nazwie PROFILE jest aerodynamika. Trudno nie zauważyć dość dziwacznie wyglądającego elementu sterczącego z tylnej szyby. W informacji prasowej nie ma ani słowa wyjaśnienia, czemu ów element ma służyć, ale można się domyślać, że w parze z drugim spoilerem umieszczonym na tylnej klapie ma on zwiększać siłę docisku.

AC Schnitzer Z4 M Coupe – czyli BMW dla purystów 2 Koncept wyposażono w wydający barytonowe dźwięki, sportowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, zakończony dwiema końcówkami wystającymi z obu stron zderzaka, komplet 20-calowych aluminiowych obręczy o nazwie Type V z gumowymi walcami o szerokości 235/30 ZR 20 z przodu i 295/25 ZR 20 na tylnej, napędzanej osi, oraz imitację wlotów powietrza na przednich błotnikach przypominających kształtem te znane z modeli 507 i Z8.

Zawieszenie auta było dostrajane podczas kilkudziesięciu rund na słynnej pętli toru Nurburgring. Kierowca i pasażer wprost zapadają się w trzymające ich w uścisku sportowe fotele, których elementy wykonano z włókien szklanych. Aby osiągnąć lepsze czasy przyspieszeń, zmieniono również przełożenia tylnego mostu, które wynoszą 3.91:1, oraz zastosowano sportową przekładnię Short Shift konstrukcji Schnitzera, znacznie skracającą czasy pomiędzy poszczególnymi przełożeniami. Czegóż chcieć więcej?

Źródło: AC Schnitzer, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata