Decyzja jest wynikiem prawie dwuletniego procesu wytoczonego Infiniti (luksusowej marce Nissana) o promowanie w kampaniach reklamowych modeli Infiniti M35 i M45. Przedtem BMW wygrało sprawę i Nissan przez jakiś czas nie mógł emitować reklam tych modeli, ale adwokaci japońskiego koncernu złożyli odwołanie od decyzji i powtórnie rozpatrzona sprawa zakończyła się wygraną Nissana.
Kiedy Infiniti wprowadził do sprzedaży w USA i Kanadzie modele M35 i M45, BMW nie zgłaszało żadnych zastrzeżeń. Do czasu, gdy pojawiły się spoty reklamowe Infiniti z hasłem przewodnim "The M is coming". W wywiadzie dla kanadyjskiego dziennika Financial Post udzielonym przedwczoraj przez Jochena Frey (przedstawiciela BMW Kanada), niemiecki koncern nie podjął jeszcze decyzji o odwołaniu się od decyzji Sądu federalnego do Sądu Najwyższego, ani co do planów ewentualnej ugody z Nissanem.