Konsekwentne wprowadzanie nowych silników i dodatkowe działania zwiększające efektywność pozwalają wiodącemu niemieckiemu producentowi samochodów na docieranie do coraz większej grupy segmentów z ofertą pojazdów, które zarówno pod względem dynamiki jazdy, jak i oszczędności oraz emisji spalin plasują się na czołowej pozycji. W roku 2008 około 40 procent wszystkich sprzedawanych w Europie nowych samochodów BMW Group będzie się mogło poszczycić emisją CO2 nie większą niż140 g/km. Możliwe stanie się to dzięki wyjątkowo dużej liczbie nowych modeli, wykazujących bezkonkurencyjnie niskie zużycie paliwa, bez uszczuplenia radości z jazdy typowej dla BMW.
Liczba samochodów BMW Group, w których wartość emisji CO2 nie przekracza 140 g/km, wzrośnie już z początkiem roku 2008 do 22. Wśród nich znajdą się również trzy modele MINI. Ten imponujący wybór modeli o niskim spalaniu i niskich wartościach emisji zostanie zaprezentowany szerszej publiczności na wystawie IAA w dniach 13 - 23 września 2007 na terenie Targów Frankfurckich.
Wybór ten obejmuje modele od BMW 118d ze średnim zużyciem paliwa mierzonym w cyklu pomiarowym UE równym 4,5 l na 100 km i poziomem emisji CO2 119 g/km poprzez BMW 320d Coupé (4,8 l, 128 g CO2) aż po nowe BMW 520d Limuzyna i nowe BMW 520d Touring, które dzięki zużyciu 5,1 oraz 5,3 l na 100 km i emisji CO2 na poziomie 136 i 140 g/km ustalają w swoim segmencie nowe standardy oszczędności i emisji spalin.
Redukcja zużycia paliwa i poziomu emisji spalin uzyskana również w modelach wyższych segmentów stanowi kolejne potwierdzenie sukcesu długotrwałej i konsekwentnie realizowanej strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics. Fakt, że relacja pomiędzy dynamiką jazdy a oszczędnością samochodów marki BMW często przewyższa konkurencję, świadczy o tym, że gruntowna i długotrwała strategia rozwojowa okazała się być skuteczną w zakresie redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. W BMW wszelkie działania zmierzające do zwiększenia efektywności znajdują seryjne zastosowanie w każdym produkowanym samochodzie. Nie wynikają one z nagłych ustaleń, ale są efektem decyzji, podejmowanych przez około 5 lat w ramach strategii rozwoju BMW EfficientDynamics. Nowatorskie działania nie są – w przeciwieństwie do konkurencji – zarezerwowane wyłącznie dla pojedynczych modeli bądź limitowanych serii, ale są sukcesywnie wdrażane we wszystkich seriach dla uzyskania możliwie szerokiej ochrony zasobów w zakresie redukcji emisji CO2.
Nieomal we wszystkich klasach pojazdów efektywność stała się kryterium decydującym o ich zakupie. Dzięki temu aktualne modele BMW zyskują kolejny atut wobec konkurencji. Przykładem efektywnej dynamiki w klasie samochodów luksusowych jest BMW serii 6. Zmodyfikowany stylistyka, wnętrze o jeszcze wyższym standardzie oraz nowatorskie układy wspomagania i kontroli jazdy utrwalają postępowy charakter Coupé i Cabrio. Po raz pierwszy w tym segmencie dostępne są również samochody z silnikiem wysokoprężnym. BMW 635d łączy w sobie elastyczność i oszczędność na najwyższym poziomie. Jego sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,0 l z układem Variable Twin Turbo osiąga moc 210 kW/286 KM. Średnie zużycie paliwa nowego silnika wynosi 6,9 l/100 km dla modeli Coupé i 7,2 l dla modeli Cabrio. Nowatorską technikę napędu zastosowano również w nowym BMW 630i, napędzanym w trybie mieszanki ubogiej sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 200 kW/272 KM z bezpośrednim wtryskiem benzyny i osiągającym dzięki temu zużycie paliwa równe 7,9 (Coupé) i 8,3 l/100 km (Cabrio).
W BMW serii 5 dwa nowe modele są przykładem oszczędności i niskiego poziomu emisji. Zastosowany w bezkonkurencyjnym w zakresie efektywności modelu BMW 520d czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbodoładowaniem i wtryskiem Common Rail trzeciej generacji czyni go nie tylko nadzwyczaj oszczędnym, ale także zapewnia mu dzięki mocy 130 kW/177 KM sportowy charakter. Również nowe BMW 520i wyposażone zostało w nowo zaprojektowaną jednostkę napędową. Czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) osiąga w trybie mieszanki ubogiej moc 125 kW/170 KM. Wśród konkurencyjnych modeli z silnikiem benzynowym ze swojego segmentu nowy BMW 520i plasuje się na czołowej pozycji pod względem dynamiki jazdy, ale także w zakresie zużycia paliwa i poziomu emisji spalin. Średnie zużycie paliwa w tym modelu wynosi 6,7 l/100 km, a poziom emisji CO2 osiąga wartość 162 g/km.
Wprowadzenie do modeli BMW serii 3 nowych silników sześcio- i czterocylindrowych pozwoliło na skuteczną realizację aktualnej strategii BMW EfficientDynamics. Pod względem wielkości sprzedaży serią 3 jest najważniejszą w ofercie BMW. Dla uzyskania przewagi nad konkurencją zostanie ona jesienią 2007 wzbogacona o kolejne modele – dzięki nowym silnikom i jeszcze bardziej udoskonalonemu wyposażeniu.
W samych tylko samochodach BMW serii 3 dostępnych jest pięć wersji silników o poziomie emisji CO2 mieszczącym się w zakresie między 123 a 131 g/km. Wszystkie silniki benzynowe – zarówno sześcio- jaki i czterocylindrowe – wyposażone są w wyjątkowo wydajny i efektywny wtrysk bezpośredni High Precision Injection. Ponadto już jesienią 2007 pojawi się w modelach BMW serii 3 również nowa generacja czterocylindrowych silników wysokoprężnych.
Na wystawie IAA 2007 BMW serii 1 zaprezentuje się z nowymi silnikami i w dodatkowych wersjach. Swoją światową premierę świętuje BMW serii 1 Coupé – kompaktowy samochód sportowy, którego głównym zadaniem jest zapewnienie czystej radości z jazdy i dzięki temu kontynuuje tradycję legendarnej serii BMW 02. Modelem flagowym jest BMW 135i Coupé, którego 3,0-litrowy sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 225 kW/306 KM z układem Twin Turbo i High Precision Injection zapewnia nowy wymiar dynamiki jazdy. Również BMW serii 1 Coupé jest przykładem efektywnej dynamiki; w swojej najmocniejszej postaci pojawia się ona w modelu BMW 123d Coupé. Model ten napędzany jest czterocylindrową jednostką wysokoprężną z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo, dostępną zarówno w wersji 3-drzwiowej jak i wersji 5-drzwiowej jako BMW 123d. Silnik rozwija moc 150 kW/204 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm.
Najmocniejszy reprezentant nowej generacji czterocylindrowych silników wysokoprężnych BMW to naprawdę niezwykła jednostka napędowa. Pierwszy na świecie aluminiowy „diesel” uzyskuje ponad 100 KM mocy na litr pojemności. Najlepsze osiągi w zakresie oszczędności BMW 123d uzyskuje dzięki średniemu zużyciu paliwa równemu 5,2 l/100 km i wartości emisji CO2 na poziomie 138 g/km. Tym samym BMW 123d jest pierwszym samochodem seryjnym o mocy powyżej 200 KM, którego emisja CO2 jest mniejsza niż 140 g/km. Jeszcze niższą emisją w serii 1 mogą pochwalić się wyłącznie BMW 120d (128 g CO2/km) i BMW 118d (119 g). Pozycję najbardziej oszczędnego samochodu benzynowego w całej palecie modeli uzyskuje BMW 116i. Jego czterocylindrowa jednostka silnikowa o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem benzyny w trybie ubogiej mieszanki dostępna jest w wersjach 3- i 5-drzwiowych i osiąga moc 90 kW/122 KM. Przy zużyciu paliwa równym 5,8 l/100 km BMW 116i osiąga poziom emisji CO2 równy 139 g/km.
Wprowadzenie nowych silników i dalsze innowacje zmierzające do obniżenia zużycia i emisji w modelach Sports Activity Vehicles BMW X5 i BMW X3 stanowią kontynuację działań w ramach strategii BMW EfficientDynamics również i w tym segmencie pojazdów. Znany z elastyczności i oszczędności sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o pojemności 3,0 l z układem Variable Twin Turbo i o mocy 210 kW/286 KM ma w modelu BMW X5 swoją premierę. Nowe BMW X5 3.0sd, podobnie jak inne modele serii BMW X5, zostało wyposażone w układ odzyskiwania energii hamowania i inne środki zwiększające efektywność, prowadzące do znacznego zmniejszenia wartości zużycia paliwa i emisji spalin. Dzięki temu jesienią 2007 wartość zużycia paliwa zostanie w modelu BMW X5 3.0d zredukowana o 7 procent do poziomu 8,1 l/100 km.
Wyraźnie większa radość z jazdy i oszczędność przyczyniają się w przypadku modelu BMW X3 do dalszego umacniania w roku 2008 pozycji światowego lidera w segmencie aut Sports Activity Vehicle (SAV). Nowo zaprojektowany czterocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW X3 2.0d oraz liczne działania zmierzające do obniżenia zużycia paliwa we wszystkich wariantach modelu BMW X3 pozwoliły temu modelowi znanemu ze swej doskonałej zwinności na osiągnięcie najlepszych wyników w swoim segmencie również w zakresie efektywności. Dzięki mocy zwiększonej w stosunku do poprzedniego modelu o 20 kW do 130 kW/177 KM oraz maksymalnemu momentowi obrotowymi równemu 350 Nm nowe BMW X3 2.0d wyróżnia się wyraźnie zwiększoną elastycznością. Średnie zużycie paliwa dla tego modelu w cyklu pomiarowym UE wynosi tylko 6,5 l/100 km.
Również w silnikach benzynowych zauważalna będzie jesienią 2007 jeszcze większa efektywność. Dzięki działaniom zmierzającym do zwiększenia efektywności oraz dzięki wyjątkowej kompetencji firmy BMW w zakresie projektowania i budowy silników możliwe było osiągnięcie również w większych pojazdach z czterocylindrowym napędem wysokoprężnym takiego poziomu dynamiki, jaki do tej pory znany był jedynie w jednostkach sześciocylindrowych, przy jednoczesnym wykorzystaniu niskich parametrów zużycia paliwa silnika czterocylindrowego. Analogicznie do tego także dzisiejsze sześciocylindrowe jednostki napędowe BMW zajmują czołowe pozycje w swojej klasie silników w zakresie poziomu zużycia paliwa i emisji spalin – pomimo, że oferują one osiągi na poziomie modelu ośmiocylindrowego.
Modelem szczególnie wyróżniającym się i fascynującym jest nowe BMW M3. Czwarta generacja samochodu sportowego stworzonego na podstawie BMW serii 3 Coupé rozpoczyna tym samym nowy rozdział w historii rozwoju silników firmy BMW M GmbH. Osiągi gwarantuje ulokowana po raz pierwszy pod maską BMW M3 jednostka napędowa V8. Z pojemności 3999 cm3 nowy silnik V8 generuje moc 309 kW/420 KM. i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Nowe BMW M3 przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekund i osiąga – ograniczoną elektronicznie – maksymalną prędkość 250 km/h. Dwudrzwiowy model zaprojektowany pod kątem stylistyki jak i techniki napędowej oraz techniki układu jezdnego w pełni indywidualnie ucieleśnia filozofię BMW M GmbH w skoncentrowanej formie. Przenosi on technologię stosowaną w sportach motorowych do realiów codziennego ruchu ulicznego, zapewniając tym samym wyjątkową radość z jazdy.
W zakresie bezpieczeństwa BMW zaprezentuje na IAA 2007 innowacyjne rozwiązanie, które z miejsca montowane będzie seryjnie we wszystkich seriach. Dla zminimalizowania zagrożenia doznania urazów kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył pojazdu, wszystkie modele BMW serii 6 i BMW serii 5 oraz BMW X5 i BMW X3 wyposażone są w aktywne zagłówki. Układ sterowany elektroniką bezpieczeństwa pojazdu sprawia, że w przypadku kolizji przednia część zagłówka przesuwa się błyskawicznie o maksymalnie 60 milimetrów do przodu i maksymalnie 40 milimetrów w górę. Pozwoli to na zmniejszenie odległości od głowy zanim jeszcze zostanie ona odrzucona do tyłu na skutek sił oddziałujących na pojazd. Prowadzi to do poprawienia funkcji stabilizującej i zabezpieczającej zagłówka i zredukowania ryzyka urazu lub nadwyrężenia okolic kręgów szyjnych pasażerów.
Kolejną atrakcją prezentowaną na stoisku targowym BMW będzie wyjątkowe wyposażenie BMW Individual Virtuoso, przeznaczone dla modeli BMW serii 6. Gwarantuje ono nowy wymiar doznań muzycznych w samochodzie. Specjalne układy zewnętrzne i wewnętrzne połączone zostały z systemem audio BMW High End Individual. Dzięki temu już sama premiera tego pojazdu na IAA będzie wyjątkową ucztą dla oczu i uszu.