...a innowacyjną technologią BMW ActiveHybrid. Potencjał systemu BMW ActiveHybrid znajduje optymalne wykorzystanie w tej klasie pojazdów a holistyczne podejście do problemu stwarza odpowiednie warunki dla nieznanych dotąd wrażeń z jazdy.
W zakresie dynamiki jazdy BMW Concept X6 ActiveHybrid wykazuje znaczną przewagę nad zwykłymi pojazdami hybrydowymi. Jego parametry zużycia paliwa i emisji spalin są nawet o 20 procent niższe niż w porównywalnych samochodach z konwencjonalnym napędem. Najbardziej sportowy charakter pośród modeli BMW X występuje tu wraz z innowacyjną technologią hybrydową.
Nieprzeciętna dynamika jazdy Sports Activity Coupé znajduje autentyczne odzwierciedlenie w typowej dla BMW stylistyce. Ekstrawagancka stylistyka karoserii łączy sportową elegancję BMW Coupé z typowymi cechami BMW X i nosi elementy celowo wskazujące na innowacyjną koncepcję napędu.
Wrażenia z jazdy BMW Concept X6 ActiveHybrid odpowiadają wybitnie dynamicznemu charakterowi i doskonałym osiągom typowym dla aut BMW. Samochód reaguje bezpośrednio, spontanicznie i z niezwykłą precyzją na naciśnięcie pedału gazu dostarczając kierowcy dzięki sygnałom akustycznym i dotykowym takich samych wrażeń jak przy konwencjonalnym napędzie.
Technologia BMW ActiveHybrid stanowi kolejny krok BMW na drodze stałej redukcji zużycia paliwa i emisji spalin. BMW ActiveHybrid opiera się na zasadzie modułowej, która zgodnie ze strategią "best of hybrid" umożliwia integrację optymalnych w danej sytuacji komponentów z różnymi koncepcjami.
Dzięki integracji w aktywnej przekładni dwutrybowej przy wspomaganiu elektrycznym realizowane są dwa tryby pracy. Jeden tryb odpowiada za ruszanie i małe prędkości, drugi za duże prędkości. Umożliwia to optymalne wykorzystanie wytworzonego momentu obrotowego w zależności od sytuacji.
Innowacyjna, aktywna przekładnia dwutrybowa pozwala na zmienne przenoszenie mocy poprzez przekładnie planetarne. Integruje też w jeden system napęd elektryczny oraz jazdę na sztywnych przełożeniach. Łączy to w inteligentny sposób potencjał dynamiki jazdy i efektywności silnika spalinowego oraz napędu elektrycznego. Przekładnia ta jest owocem współpracy w zakresie rozwiązań hybrydowych z General Motors i DaimlerChrysler w Troy/USA. Hybrydowy układ przeniesienia napędu zachowuje przy tym formę charakterystyczną dla BMW.
Atletyczną prezencję karoserii połączono z płaską linią dachu. Płynna linia dachu jest tak samo charakterystycznym elementem sylwetki coupé, co krótki przedni zwis karoserii czy duży rozstaw osi i długi zwis tylny. Stylistyka BMW Concept X6 ActiveHybrid odzwierciedla charakterystyczne cechy BMW X. Wizualna harmonia między przednimi i tylnymi kołami w widoku bocznym wskazuje na zastosowanie inteligentnego napędu na cztery koła BMW xDrive. Ogromne koła to drugi dominujący element stylistyki karoserii. Masywne błotniki i rozmiar kół wyrażają stabilne osadzenie auta na drodze. Wznoszące się przetłoczenie boczne oraz zwiększający się ku tyłowi odstęp między dolną linią szyb a linią progów tworzą dynamiczną, klinową sylwetkę.
Charakterystyczny, szeroki front prezentuje wizerunek typowy dla modeli BMW X. Jego cechą szczególną jest duża atrapa chłodnicy w kształcie "nerek" z masywnymi listwami. Maska silnika ma klarowne kontury przecięte ostrymi liniami zbiegającymi się u atrapy chłodnicy oraz mocne wysklepienie z charakterystycznym kształtem "powerdome".
Osłony podwozia z przodu i z tyłu wykonane są ze szczotkowanego aluminium. Tylna osłona podwozia wysuwa się, zakrywając końcówki wydechu podczas jazdy wyłącznie z napędem elektrycznym. Listwy progowe z niebieskimi paskami i napisem BMW ActiveHybrid wskazują na unikalną koncepcję napędu. Jasna karoseria mocno kontrastuje z ciemnymi szybami. 21-calowe obręcze kół o charakteryzują się innowacyjną, "trójwymiarową" stylistyką.