...BMW 2002 sport sedan. Istotę tego kompaktowego, czterosobowego kabrioletu stanowi czuły na każdy ruch kierowcy, sześciocylindrowy silnik, przenoszący napęd na tylne koła I zapewniający modelowi wyważoną i sportową dynamikę jazdy.
128i Cabriolet, który dołącza do nowego coupe z serii 1, wchodzącego do sprzedaży na wiosnę 2008, będzie napędzać 3-litrowy, sześciocylindrowy silnik BMW o mocy 230 KM. 135i Cabriolet posiada podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 300 KM. Ofertę silnikową dopełniają dwie nowe jednostki czterocylindrowe z wtryskiem bezpośrednim (120i Cabrio: 125 kW/170 KM; 118i Cabrio: 105 kW/143 KM) i czterocylindrowy diesel (120d Cabrio: 130 kW/177 KM)
W ciągu 22 sekund, nawet jeśli pojazd porusza się z prędkością 40 km/h pasażerowie kabrioleta z serii 1 mogą pozbyć się dachu nad głową. Tyle samo czasu wystarczy, aby podnieść elektro-hydrauliczny dach typu "soft top" i nadać autu wyrazistą sylwetkę, podkreśloną długimi drzwiami bez ram okiennych. Kratka grilla w kształcie nerki, przedni i tylny fartuch oraz progi drzwi są identyczne, jak w Coupe serii 1.
Materiał, z jakiego zrobiono standardowy, składany dach może mieć kolor czarny lub szary, jednak to opcjonalna wersja o nazwie "Moonlight Black" (księżycowa czerń) występuje jedynie w modelu cabrio serii 1. W tkaninę wpleciono cieniutkie, błyszczące włókna metaliczne, dzięki czemu dach w świetle słońca mieni się srebrem. Ten efekt podkreślają dostępne kolory nadwozia, a wśród nich szczególnie odcień o nazwie "Cashmere Silver Metallic" (kaszmirowy srebrny metallic).
Dwie unikalne cechy BMW serii 1 w wersji kabriolet zwiększają znacznie komfort podróży, zarówno kierowcy, jak i pasażera. W opcjonalnej, skórzanej tapicerce zastosowano stworzoną przez BMW technologię – wprowadzone do nie pigmenty łagodzą działanie promieni ultrafioletowych. W ten sposób fotele i podłokietniki mniej się nagrzewają, zwłaszcza jeśli do wykończenia wnętrza zastosowano tapicerkę w ciemniejszym kolorze .
Klimatyzacja zastosowana w kabriolecie serii 1 w porównaniu z systemem zastosowanym w Coupe serii 1 ma dodatkowy tryb o nazwie "kabriolet", dostosowany specjalnie do warunków, jakie panują w pojeździe przy otwartym dachu.
Trzy standardowe tryby: delikatny, średni i intensywny reagują głównie na wskazania czujników we wnętrzu, natomiast tryb "kabriolet" jest mniej czuły na temperaturę wnętrza, a bardziej reaguje na temperaturę na zewnątrz i natężenie słońca, aby optymalnie dostosować do nich intensywność chłodzenia.
Turbulencje w kabinie przy złożonym dachu mogą zostać zredukowane dzięki dostępnemu w wyposażeniu deflektorowi wiatrowemu.
Konsola z przełącznikami do sterowania systemem rozrywki i klimatyzacją jest harmonijnie połączona z deską rozdzielczą płynnymi, łagodnie zakrzywionymi liniami. W przypadku zastosowania dostępnego jako opcja systemu nawigacyjnego, jest on również wbudowany w konsolę środkową, zgodnie z filozofią BMW polegającą na tym, aby kierowca miał przez cały czas pełną kontrolę nad całym pojazdem. Wewnętrzne klamki, uchwyt schowka na rękawiczki, pokrętła radioodbiornika, przyciski automatycznej klimatyzacji i systemu nawigacyjnego, jak również ozdobne wykończenia na sportowej kierownicy pokryto galwanizowanymi powierzchniami o perłowym połysku.
Do bagażnika można swobodnie zapakować np. dwie torby ze sprzętem golfowym, nawet wtedy, gdy dach jest złożony.
Jak to zwykle bywa u BMW, w kabriolecie serii 1 napęd jest przenoszony na tylne koła. Konfiguracja: silnik z przodu, napęd przenoszony na tył gwarantuje optymalną trakcję, niemal idealne rozłożenie ciężaru z przodu i tyłu pojazdu, niezwykłą stabilność i pewne prowadzenie.
Cztery standardowe poduszki powietrze zaprojektowano tak, aby zapewnić najlepsze bezpieczeństwo pasażerom. Wszystkie fotele w kabriolecie serii 1 wyposażono w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki. Poza tym w przypadku zderzenia czołowego pedały pod stopami kierowcy automatycznie cofają się stosownie do przewidywanego stopnia deformacji karoserii. W ten sposób zmniejsza się ryzyko urazów stóp u kierowcy. Nowe BMW z serii 1 Cabriolet wyposażono także w czujnik stale monitorujący wertykalne i horyzontalne ruchy pojazdu i ostrzegający przed niebezpieczeństwem wywrócenia.