...tego modelu robione na torze Nurburgring, , a teraz BMW zaskoczyło nas pierwszymi oficjalnymi zdjęciami limuzyny M3. M3 Sedan 2008 to dopiero druga z kolei limuzyna nosząca plakietkę M3, jaką BMW wypuściło w ciągu ponad dwudziestu lat.
Pod maska sedana znajdzie się taki sam silnik, jaki napędza coupe, czyli 4-litrowy V8 o mocy 420 KM. Pozwala on rozpędzać się temu modelowi od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, zaledwie o 0,1 sekundy wolniej niż coupe. Limuzyna jest też tylko nieznacznie cięższa od wersji dwudrzwiowej – o ok. 25 kg. Prędkość ograniczono elektroniczne do 250 km/h.
Z jednostką napędową współpracuje 6-biegowa skrzynia manualna albo 7-biegowa skrzynia M DCT. Podwozie sedana to także ta sama platforma z napędem przenoszonym na tylne koła, co w coupe.
Z przodu mowy M3 Sedan przypomina coupe, jednak dodano mu praktyczne drzwi w tyle oraz obszerniejszy bagażnik i zwiększono przestrzeń na głowy pasażerów. Przedni zderzak zamienił się w wielki wlot powietrza, na masce zachowano charakterystyczne dla wszystkich M3 wybrzuszenie. Z tyłu cztery, wzbudzające respekt końcówki wydechu.
Sprzedaż M3 Sedana ma się rozpocząć wiosną przyszłego roku, a wersja kabriolet ma się pojawić później, lecz także w tym samym roku. BMW chce konkurować przy pomocy nowego sedana z takimi modelami, jak Mercedes C63 AMG, Audi RS4 i Lexus IS-F.Mercedes-