BMW 635d to pierwszy na świecie luksusowy grand tourer napędzany silnikiem diesla. Dzięki połączeniu podwójnie doładowanego diesla z okrętami flagowymi marki: dwudrzwiowymi modelami Coupé i Cabrio właściciele będą mogli teraz cieszyć się wysokimi osiągami i ekonomicznym zużyciem paliwa. Ulepszone sześcio- i ośmiocylindrowe, benzynowe jednostki napędowe także dołączą do oferty, jednak zostaną delikatnie zmodernizowane z uwzględnieniem najnowszych zmian technologicznych.
Nowe BMW 635d napędza sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), o pojemności 2 993 cm3 i momencie obrotowym 580 Nm. Tak wyposażone auto przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w 6,3 sekundy (kabrioletowi zajmuje to 6,7 sekundy). Obie wersje mają elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Jednak dzięki technologii EfficientDynamics , Coupé wciąż zużywa 6,9 l paliwa na 100 km (średnie zużycie), emitując przy tym 183 g CO2 na kilometr, a Cabrio zachowuje niemal identyczne wyniki: 7,2 l paliwa na 100 km i 190g CO2 na km. Wersja silnikowa 635d dołączyła do wersji 630i i 650i, oferowanych zarówno w Coupé, jak i w Cabrio.
W sześciocylindrowym, magnezowo-aluminiowym silniku o mocy 272 KM oferowany w wariancie 630i zastosowano nową technologię pracy na ubogiej mieszance (lean burn), jeszcze precyzyjniejszy wtrysk bezpośredni i podwójny system VANOS.
BMW 650i Coupé i Cabrio wieńczą serię, a napędza je ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4 799 cm3 i mocy 367 KM z podwójnym systemem VANOS i układem VALVETRONIC. Wersja ta potrafi rozpędzić się z miejsca do 100 km/h w 5,4 sekundy (Coupé ) lub 5,5 sekundy (Cabrio). Tutaj także zastosowano technologię EfficientDynamics, aby zwiększyć ekonomiczność zużycia paliwa i zmniejszyć emisję zanieczyszczeń. 650i Coupé średnio zużywa 11,7 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 279 g CO2 na każdy kilometr (mniej o 2% od poprzedniej wersji). 650i Cabrio potrzebuje średnio 12,6 l paliwa na 100 km i emituje przy tym 299 g CO2 na kilometr.
Sportowe cechy obu wersji nadwoziowych zostały podkreślone przez subtelne zmiany w stylistyce.
Nadwozie zyskało nowe akcenty w postaci zmodyfikowanych reflektorów z przejrzystymi kloszami, wykorzystujących technologię LED oraz nowy fartuch przedni. Wlot powietrza z przodu ma inny kształt, a kratka grilla w kształcie nerki jest większa od tej, którą można oglądać w poprzednim modelu.
Wprowadzono także nowe, 17-, 18- i 19-calowe felgi.
Nabywcy cabrio z serii 6 mogą zażyczyć sobie obić foteli ze skóry, w której zastosowano technologię SunReflective. Zawiera ona specjalne pigmenty odbijające promieniowanie ultrafioletowe, przez co ograniczane jest nagrzewanie się obić w słońcu. Redukcja temperatury może sięgnąć nawet 20 stopni Celsjusza.