BMW Concept Serii 1 tii debiutuje w Tokio

BMW Concept Serii 1 tii debiutuje w Tokio25.10.2007
BMW Coupé serii 1 w wersji wyścigowej debiutuje na Tokijskim Salonie Samochodowym wspólnie z nową limuzyną M3. Krótko przed wejściem do sprzedaży nowego BMW Coupé serii 1, co nastąpi 24 listopada, projektanci BMW zdradzili, jak będzie wyglądać ...

...jego całkowicie sportowa odmiana.

BMW Concept Serii 1 tii debiutuje w Tokio 1 BMW Concept Serii 1 tii, bo tak się nazywa ten pojazd koncepcyjny, zajmie centralne miejsce podczas prezentacji producenta na salonie tokijskim. Do produkcji użyto lekkich materiałów, zoptymalizowano parametry aerodynamiczne, a we wnętrzu zastosowano wykończenia inspirowane stylistyką samochodów wyścigowych, aby podkreślić całkowitą koncentrację twórców na temacie "sportów motorowych".

BMW Concept Serii 1 tii to piąty już pojazd koncepcyjny, jaki BMW prezentuje w tym roku. Jest nie tylko przykładem zastosowań innowacyjnych technologii, ale odzwierciedla także tradycje, jakimi BMW szczyci się w dziedzinie produkcji kompaktowych, lekkich i sportowych coupé.

Oznaczenie "tii" nawiązuje do modelu BMW 2002tii z lat 60 i 70 XX w. – pojazdu, który stał się wzorem dla odnoszących sukcesy, dynamicznych, dwudrzwiowych BMW z ostatnich lat.

BMW Concept Serii 1 tii debiutuje w Tokio 2 Na pierwszy rzut oka, najbardziej wyróżniającym się elementem nadwozia nowego auta jest jego uderzający schemat kolorystyczny. Boczne panele nadwozia w kolorze "Alpine White" (alpejska biel) połączono z wyrazistą maską z włókna węglowego, dynamiki dodają także niebieskie akcenty oraz czarno-białe pasy biegnące od maski, przez dach, aż po tył, tak często spotykane w samochodach wyścigowych. Odniesieniem do tego typu aut są także: "płetwy" na masce dla optymalizacji strumienia powietrza oraz widoczny zaczep holowniczy. Jednak BMW Concept 1 Series tii ma coś więcej niż tylko sportowy wygląd.

Koncept wyraźnie bazuje na BMW coupé serii 1, jednak ma także "sportowe geny". Karoserię zoptymalizowana pod względem aerodynamicznym. Charakterystyczna klapa Gurneya poprawia docisk tylnej osi. Większą zwinność i efektywność osiągnięto dzięki lekkiej konstrukcji z użyciem elementów z włókna węglowego: m.in. maski silnika, obudów lusterek i wstawek w bocznych przednich wlotach powietrza, co pozwoliło na znaczną redukcję masy w porównaniu z pojazdami seryjnymi.

BMW Concept Serii 1 tii debiutuje w Tokio 3 Koncept zachował boczny profil charakterystyczny dla nowego BMW Coupé serii 1, jednak dodano do niego zaprojektowane na nowo progi i 18-calowe, pięcioramienne felgi z lekkich stopów pokryte ciemnym chrome, o wzorze charakterystycznym dla sportowych modeli tej marki, takich jak nieprodukowane już BMW M3 CS i CSL poprzedniej generacji.

Dobór kolorów i materiałów we wnętrzu to kontynuacja sportowego charakteru nadwozia. W kabinie znajdziemy sportowe fotele kubełkowe z integralnymi zagłówkami i bocznymi poduszkami powietrznymi, sportową kierownicę trójramienną i gałkę dźwigni zmiany biegów pokryte alkantarą, ze specyficznymi białymi wstawkami nawiązującymi do koloru karoserii.

BMW Concept Serii 1 tii debiutuje w Tokio 4 Wnętrze BMW Concept serii 1 tii cechują również kontrastujące kolory (czarny, biały, niebieski) oraz wywodząca się z wyścigów funkcjonalność detali. Biały obrotomierz podkreśla znaczenie tego instrumentu, jakże istotnego w wyścigach. Zastosowanie ciemnej alkantary w bokach drzwi i na desce rozdzielczej zapobiega odbiciom światła. Alkantara na siedzeniach, kole kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów poprawia też trzymanie boczne i przyczepność.

Nowo opracowana struktura tkaniny w przestrzeni na nogi podkreśla sportowo-funkcjonalny charakter wnętrza.

Producent nie ujawnił jeszcze żadnych informacji na temat napędu, jaki zamierza zastosować w BMW Concept 1 Series tii , ani ewentualnych planów produkcyjnych tego modelu.

Źródło: fot. BMW