Już sama stylistyka BMW X6 jest wyrazem nadzwyczajnej dynamiki i doskonałych osiągów. Na oryginalny, ekstrawagancki wygląd składają się przede wszystkim sportowy, wyrazisty przód z ogromnymi wlotami powietrza, wydłużona linia boczna, nisko osadzona kabina pasażerska, optycznie zaakcentowane, potężne koła, klasyczne proporcje coupé, zdecydowane powierzchnie wypukłe i wklęsłe oraz elegancka linia dachu przechodząca w mocno zarysowany tył auta.
BMW X6 wyposażone jest standardowo w "inteligentny" system napędu na cztery koła BMW xDrive i jako pierwszy samochód na świecie – w układ Dynamic Performance Control zapewniający niewiarygodną zwinność, stabilność i precyzję jazdy oraz doskonałą trakcję w każdej sytuacji. Siła napędu rozdzielana jest w sposób całkowicie adaptacyjny nie tylko przez układ xDrive pomiędzy koła przednie i tylne, ale także przez układ Dynamic Performance Control pomiędzy oba koła tylne. Zapewnia to nadzwyczajną stabilność pojazdu przy nagłych zmianach obciążenia oraz w przypadku hamowania silnikiem.
Nowa, doskonała jednostka napędowa: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) to pierwszy ośmiocylindrowy silnik benzynowy na świecie z turbosprężarką i katalizatorami cząsteczek stałych umieszczonymi w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów. Ten nowoczesny układ pozwala na uzyskanie silnika o kompaktowych rozmiarach i przyczynia się do zredukowania spadków ciśnienia zarówno po stronie ssania, jak i wydechu. Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 300 kW/407 KM przy 5500–6400 obr/min, maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750–4500 obr/min. Jest to najbardziej wydajny silnik w swej klasie, uzyskujący wartości poniżej norm emisji spalin ULEV II i Euro 5, w którym zastosowano koncepcję BMW EfficientDynamics, dający maksymalną moc i osiągi.
Klienci będą mogli wybierać wśród następujących opcji: silnik benzynowy V8 z układem Twin Turbo (300 kW/407 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo (225 kW/306 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z technologią Variable Twin Turbo (210 kW/286 KM), sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (173 kW/235 KM).
Jednostka napędowa współpracuje standardowo z sześciobiegową skrzynią automatyczną o zwiększonej dynamice przełączania biegów. Hydrokinetyczna przekładnia pozwala na bardzo szybką i komfortową zmianę biegów i pracuje niemal bezpoślizgowo. Elektroniczną dźwignię zmiany biegów oraz dźwigienki do zmiany biegów umieszczono na kierownicy w standardzie.
Konstrukcja karoserii BMW X6 została zaprojektowana tak, aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażerów. Bezpieczeństwo pasażerów zapewniają, między innymi, automatyczne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od uderzenia. W wyposażeniu standardowym są ponadto reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop oraz opony typu Runflat.
Czterodrzwiowe coupé posiada dużą, otwieraną wysoko do góry pokrywę bagażnika, wysokiej jakości wnętrze, tworzące sportową, a zarazem luksusową atmosferę, cztery fotele oraz obszerny bagażnik o regulowanej pojemności (570–1450 litrów).
Stylistyka wnętrza podkreśla wyjątkowy, sportowy charakter BMW X6. Sportowa kierownica skórzana z przyciskami wielofunkcyjnymi i dźwigienkami zmiany biegów, dostępna jest w wyposażeniu standardowym, do tego dochodzą jeszcze: konsola środkowa z oparciami kolan dla kierowcy i pasażera z przodu, regulowane częściowo elektrycznie fotele przednie, dwa typowe dla coupé, wyprofilowane fotele tylne, wbudowane zagłówki.
Zadbano także o ułatwienie pracy kierowcy, nowe BMW ma system Adaptive Drive (stabilizacja przechyłów bocznych i amortyzatory adaptacyjne), aktywny układ kierowniczy, wyświetlacz Head Up, reflektory adaptacyjne, światła doświetlające zakręty, asystenta świateł drogowych oraz tempomat z funkcją hamowania.