Podczas prezentacji oprócz nowego F1.08 obecni byli czterej, dobrze znaniu polskim kibicom współtwórcy sukcesów BMW na torach F1: Mario Theissen (szef zespołu), Willy Rampf (dyrektor techniczny) oraz obaj podstawowi kierowcy: Nick Heidfeld i Robert Kubica.
Zespół inżynierów BMW podczas ostatnich kilku miesięcy ciężko pracował nad nową konstrukcją przykładając szczególną uwagę do aerodynamiki oraz stabilności bolidu w zakrętach, mając na względzie wprowadzony od sezonu 2008 zakaz stosowania kontroli trakcji. W tym celu zmieniona została przednia oś oraz przeprojektowane zostało tylne zawieszenie. Zdaniem Williego Rampfa, wprowadzone zmiany mają pomóc obu kierowcom okiełznać bolid pozbawiony elektronicznych systemów wspomagania jazdy.
Patrząc na bolid z zewnątrz w oczy rzuca się rozbudowany przedni spojler oraz zmieniona tylna część pojazdu. Malowanie bolidu, wbrew wcześniejszym obawom, nie przybrało różowych barw i pozostało praktycznie bez zmian. Logo ogłoszonego niedawno nowego sponsora zespołu - T-Systems - znalazło swoje miejsce w okolicy kokpitu kierowcy.