... Formuła 1 wstąpi na zupełnie nowy teren.
Działanie: nadwyżka energii generowanej przez samochód Formuły 1 nie będzie już niewykorzystana. W przyszłości zostanie przekształcona w siłę napędzającą. Jest to, zdaniem Theissena, wyjątkowe wyzwanie. "Jesteśmy bardzo podekscytowani nowymi systemami odzyskiwania energii" - przyznaje. "Wystarczy to sobie wyobrazić: w tym momencie nie istnieją nawet jeszcze ich ostateczne wersje, a za 14 miesięcy będziemy z nich korzystać podczas wyścigów."
BMW Sauber F1 Team czyni już postępy, jeśli chodzi o rozwój nowych systemów, mówi Theissen: "Pracujemy na pełnych obrotach nad połączeniem silnika spalinowego z jednostką elektryczną i akumulatorami. Jest to bardzo ekscytujące zadanie dla inżynierów od układu przeniesienia napędu."
Theissen jest przekonany, że z nowych rozwiązań stworzonych na potrzeby Formuły 1 skorzystają również seryjne pojazdy BMW. "Ciekawie jest widzieć, jak specjaliści od napędów hybrydowych pukają już do naszych drzwi. Zdają sobie sprawę z tego, że w Formule 1 inżynierowie rozwijają technologie zdecydowanie szybciej."
Korzyści są jasne zarówno dla zawodników wyścigowych, jak i codziennych kierowców: podczas gdy piloci Formuły 1 będą mogli wykorzystać zgromadzoną energie jako dodatkową moc, kierowcy BMW mogą spodziewać się jeszcze mniejszego zużycia paliwa i emisji spalin - wszystko dzięki nowym, oszczędzającym energię systemom.