"Chcieliśmy też młodego, obiecującego kierowcę, którego moglibyśmy wyszkolić do poziomu Formuły 1. Angażując Christiana mamy kierowcę obeznanego z formatem weekendu grand prix, który może zająć w razie potrzeby miejsce któregoś z naszych kierowców. Marko od 4 grudnia już cztery razy jeździł naszym bolidem, czyniąc systematyczne postępy. Pracował w koncentracji, skupieniu i spokoju. Inżynierowie pozytywnie się o nim wypowiadają, a między nim a zespołem zadziałała już chemia"
Christian Klien (urodzony 7 lutego 1983 r. w Hohenems, Austria) w 1999 r. przeniósł się do Formuły BMW z kartingu. "To tam nauczyłem się podstaw wyścigów bolidami" - wspomina. "Dołączenie do BMW Sauber F1 Team jest więc dla mnie trochę powrotem do domu. Jestem naprawdę szczęśliwy, że będę w sezonie 2008 częścią zespołu, kontynuując zaangażowanie w Formułę 1."
Klien w 2002 r. zwyciężył w niemieckiej Formule Renault, a w 2003 był drugi w Formule 3 Euro Series. W 2004 r. debiutował w Formule 1 w barwach zespołu Jaguar Racine. Lata 2005 i 2006 to starty w barwach Red Bull Racine. W zeszłym roku był kierowcą testowym Hondy. Jego najlepsze osiągnięcia w Formule 1 to czwarte miejsce w kwalifikacjach i piąta lokata w wyścigu.
Marko Asmer (urodzony 30 lipca 1984 r. w Tallinie, Estonia) mówi: "Zawsze miałem nadzieję na dostanie się do Formuły 1. Oczywiście robiłem wszystko co mogłem, aby nie popełnić żadnych błędów i wykonywać dobrze swoją pracę. Nauczyłem się wiele podczas testów w Jerez i Walencji, również obserwując i kibicując. Zostałem bardzo miło przywitany. Czuję się dobrze w BMW Sauber F1 Team i jestem bardzo wdzięczny będąc już jego częścią."
Asmer był Estońskim, Bałtyckim, Fińskim I Skandynawskim mistrzem kartingowym, zdominował Kartingowe Mistrzostwa Świata, a w 2001 r. został uznany za najbardziej utalentowanego kierowcę kartingowego świata. Formuła Ford okazała się najbardziej dostępnym sposobem wejścia do świata wyścigów samochodów jednomiejscowych. W 2003 r. Asmer był drugi w Festiwalu Formuły Ford na torze Brands Haich. W tym samym roku dostał zaproszenie na testy Formuły 1 przez BMW WilliamsF1 Team. Od 2004 r. ścigał się w Formule 3. Sezon 2007 to podróże między japońską All Japan F3 Series i Mistrzostwami Wielkiej Brytanii, w których zwyciężył mając na koncie 11 wygranych i dwa miejsca na niższych stopniach podium.