Na Targach Motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie (13-23 września 2001) BMW zaprezentowało jako najważniejszą nowość nową "siódemkę".
Ta limuzyna wyższej klasy oferowana będzie z normalnym i poszerzonym rozstawem kół (wersja Li). Poszerzony o 14 cm rozstaw kół docenią przede wszystkim pasażerowie na tylnim siedzeniu - gdyż będą mieli więcej miejsca na nogi. Większy komfort siedzenia idzie w parze z wygodnym wyposażeniem. Na życzenie można je poszerzyć o nowe wyposażenie dodatkowe, dostępna jest np. zastrzeżona dla wersji Li klimatyzacja w tyle samochodu z lodówką.
745h: nowa limuzyna z serii 7 z napędem wodorowym
Prototyp 745h jest topową limuzyną przyszłości. Samochód oferuje przyjemność płynącą z jazdy dzięki niewyczerpanemu i przyjaznemu dla środowiska nośnikowi energii - wodorowi. Jest to najnowszy produkt inicjatywy BMW CleanEnergy. Wprowadzenie auta na rynek jest też już coraz bardziej realne. Seria aut napędzanych wodorem bazująca na topowej limuzynie ma być dostępna jeszcze podczas cyklu produkcyjnego nowej serii 7. Jak dotychczasowy model 750hL, wersja 745h może być napędzana zarówno benzyną, jak i alternatywnym paliwem. Dla każdego rodzaju paliwa przewidziano jednak kompletny system przechowywania i tankowania.
BMW M3 CSL: sportowe auto o lekkiej budowie
BMW M3 CSL podbije serce każdego fana sportów samochodowych. Ten concept car ma wagę zredukowaną w porównaniu z seryjnym M3 o 200 kg, na każdy koń mechaniczny jego mocy przypada więc 3,5 kg masy co zapewnia doskonałe osiągi.
Takie osiągi możliwe są dzięki lekkiej budowie auta. W M3 CSL zastosowano znane z Formuły 1 wzmocnione włóknem węglowym tworzywo sztuczne. Silnik auta ma moc 350 KM. O Szybką zmianę biegów dba sekwencyjna skrzynia biegów M z Drivelogic (SMG) - która także opiera się na technologii Formuły 1. Skrzynią steruje się poprzez dwa przełączniki bezpośrednio przy kierownicy.
BMW 3 na rok 2002
Seria 3 BMW w nowym roku odznaczać się będzie ustawieniem podwozia o lekko sportowej charakterystyce.
Sekwencyjna skrzynia biegów M dostępna jest teraz także w zmodyfikowanych wersjach 325i oraz 330i - Limousine i Coupé.
BMW X5: nowy topowy model 4,6is
Od początku roku 2002 BMW oferować będzie offroadera X5 4,6is. Jego silnik uzyskuje moc 347 KM z pojemności skokowej 4,6 l oraz maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Dzięki temu auto po 6,5 sekundy osiąga prędkość 100 km/h i rozpędza się maksymalnie do 240 km/h.
X5 to auto "z pazurem" - fartuch przedni polakierowany w kolorze nadwozia podkreśla silnie dolne wloty powietrza, które okala. Po bokach posiada mocny "wind-splitter" - zapożyczenie ze świata sportu, optymalizujące aerodynamikę. Tylni fartuch - także polakierowany w kolorze nadwozia, silnie akcentuje tył X5. Fartuch ten okala obie owalne, chromowane końcówki rury wydechowej i także dysponuje po boku "wind-splitterem". Pewny siebie wygląd podkreślają jeszcze z zewnątrz należące do wyposażenia seryjnego 20-calowe felgi, które zaprojektowano wyłącznie dla X5 4,6is. Z przodu umieszczono na nich koła o wymiarach 275/40 a z tyłu 315/35.