Wszystkie silniki benzynowe produkowane przez koncern BMW od 1998 roku są przystosowane do nowego paliwa oznaczonego w Niemczech symbolem E10 (jest to benzyna z 10% domieszką etanolu). Starsze modele mogą również używać E10, jeśli tylko paliwo Premium Plus (paliwo z 5% domieszką etanolu) nie jest wymagane w instrukcji obsługi.
Paliwo do silników diesla – B7, czyli olej napędowy z 7% domieszką metyloestru (dostępny już na stacjach benzynowych), może być stosowane do wszystkich silników diesla wyprodukowanych do tej pory przez BMW, nawet jeśli nie mają zainstalowanego odpowiedniego filtra. To samo dotyczy wszystkich modeli MINI z silnikiem Diesla wyprodukowanych po roku 2000.
Używanie paliw E10 oraz B7 w modelach, w których zastosowano technologię Efficient Dynamics - ograniczającą emisję CO2 - redukuje jeszcze znaczniej emisję dwutlenku węgla. Dzieje się tak ze względu na to, że komponenty biogeniczne paliwa jako rośliny w fazie wzrostu wiążą CO2.
"Stosowanie paliw z domieszką biokomponentów to zasadniczy element naszej globalnej, długoterminowej strategii Efficient Dynamics, która ma za zadanie obniżenie emisji CO2 bez obniżania dynamicznych osiągów typowych dla naszych aut." – mówi Dr. Klaus Draeger, członek zarządu BMW odpowiedzialny za rozwój koncernu.
Paliwa z jeszcze większą domieszką biokomponentów, takie jak E85 lub ekologiczny olej napędowy, mogłyby być w praktyce stosowane w bardzo ograniczonej liczbie samochodów. Ponadto niekorzystnym aspektem zwiększenia procentu biokomponentów w alternatywnych paliwach pierwszej generacji, byłoby zachwianie równowagi między światową produkcją żywności a produkcją paliw. Rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie biopaliw drugiej generacji. Pomagają one zmniejszyć uzależnienie motoryzacji od źródeł energii bazujących na węglu, takich jak olej i gaz, co pozwala doczekać chwili kiedy samochody BMW z napędem wodorowym staną się powszechnie dostępne.