Zaprezentuje ona w Genewie nowe modele pojazdów z różnych segmentów, kładąc główny nacisk na dalsze obniżanie zużycia paliwa i emisji spalin. Wszystkie nowe BMW wyposażone są standardowo w nowoczesne technologie zwiększające wydajność pojazdów i przyczyniające się do zredukowania poziomu zużycia paliwa i emisji CO2, niezależnie od rodzaju silnika i uzyskiwanych osiągów.
Na genewskim Salonie Samochodowym 2008 firma BMW zaprezentuje wyjątkowy potencjał wykorzystywanych już dziś technologii przyszłościowych w postaci samochodu koncepcyjnego Vision EfficientDynamics, o którym pisaliśmy już wcześniej. Ponadto, odwiedzający genewski salon w dniach od 6 do 16 marca 2008 r. będą mogli poznać tajniki technologii hybrydowej BMW zastosowanej np. w koncepcyjnym pojeździe BMW Concept X6 ActiveHybrid, będącym zwiastunem nowej generacji samochodów łączących napęd elektryczny z silnikiem spalinowym.
Zastosowanie podwójnej przekładni aktywnej zwiększa dynamiczny charakter tego wyjątkowego pojazdu, a tym samym przyczynia się do zredukowania zużycia paliwa o około 20 procent w stosunku do porównywalnych modeli wyposażonych wyłącznie w silnik spalinowy. W kontekście strategii BMW EfficientDynamics jednym z długoterminowych celów firmy BMW jest wykorzystanie wodoru jako odnawialnego źródła energii.
Już dziś BMW Hydrogen 7 jest praktycznym dowodem na to, że technologia wodorowa świetne sprawdza się w codziennym użytkowaniu: na salonie w Genewie 2008 będzie można oczywiście podziwiać wyprodukowaną w małej serii i używaną przez klientów na całym świecie limuzynę z dwunastocylindrową jednostką spalinową o podwójnym napędzie.
Europejski debiut całkowicie nowego pojazdu koncepcyjnego BMW będzie wyjątkowym akcentem genewskiego salonu 2008: BMW X6 to niezwykłe połączenie elegancji dużego coupé z doskonałością modelu serii BMW X i osiągami prawdziwego pojazdu sportowego. Nowy członek rodziny BMW X jest ponadto pierwszym pojazdem na świecie wyposażonym w układ Dynamic Performance Control. Oprócz zalet inteligentnego układu stałego napędu na cztery koła BMW xDrive, pozwalającego na całkowicie zmienną i płynną dystrybucję siły napędu na koła przednie i tylne, nowatorski układ Dynamic Performance Control zastosowany w tym pojeździe umożliwia zmienny i płynny rozdział siły napędu pomiędzy oba koła tylne.
Kolejną cechą szczególną BMW X6 jest doskonały silnik V8 oferujący kombinację technologii Twin Turbo i układu wtrysku bezpośredniego High Precision Injection. Jako pierwsza jednostka na świecie, silnik benzynowy V8 wyposażony w turbosprężarkę umieszczoną w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów rozwija maksymalną moc 300 kW/ 407 KM. Jest on ponadto najbardziej wydajną jednostką napędową w swej klasie.
Druga światowa premiera firmy BMW Group w Genewie dotyczy nowej koncepcji BMW M GmbH: po raz pierwszy wystawione zostanie nowe BMW M3 Cabrio dostępne z innowacyjną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i układem Drivelogic. Będąc trzecim członkiem rodziny BMW M3, ten wyjątkowy kabriolet łączy typową dla pojazdów BMW serii M dynamikę jezdną z nadzwyczajną radością jazdy z otwartym dachem.
Podobnie jak w przypadku BMW M3 Coupé i BMW M3 Limuzyna, BMW M3 Cabrio będzie od samego początku dostępne z opcjonalną skrzynią siedmiobiegową o podwójnym sprzęgle, zastosowaną jednak po raz pierwszy w połączeniu z jednostką napędową o dużej mocy. Ogromną zaletą nowej skrzyni jest niezwykle płynna zmiana biegów odbywająca się praktycznie bez przerywania przenoszenia napędu, wraz z korzyściami płynącymi z zastosowania typowego dla serii M układu Drivelogic. W trybie ręcznej zmiany biegów kierowca wykorzystuje sześć, a w trybie automatycznym – pięć programów jazdy dostosowujących charakterystykę zmiany przełożeń do indywidualnych upodobań i stylu jazdy.
Większa wolność wyboru to również efekt konsekwentnej polityki modelowej firmy BMW w zakresie rozszerzenia gamy modeli serii 1: oprócz modeli trzy- i pięciodrzwiowych oraz pojazdu Coupé zaprezentowanego zaledwie kilka tygodni temu, na genewskim salonie będzie można ujrzeć po raz pierwszy świętujące swój debiut na rynku europejskim BMW serii 1 Cabrio. Nowy model posiada wszelkie cechy typowe dla kabrioletu BMW, takie jak obniżona linia boczna biegnąca równolegle do drogi i – oczywiście – wyjątkowe wrażenia z jazdy z otwartym dachem połączone z niezwykłą zwinnością charakterystyczną dla pojazdów serii 1.
Całkowicie nowe silniki benzynowe i wysokoprężne pozwalają BMW serii 1 uzyskać imponujące osiągi oraz równie doskonałe poziomy wydajności. Najwyższy model serii, BMW 135i Cabrio, wyposażony w sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 225 kW/306 KM z układem Twin Turbo i High Precision Injection to samochód niemający sobie równych wśród pojazdów konkurencyjnych marek.
Sześciocylindrowa rzędowa jednostka napędowa gwarantuje dynamiczne osiągi i fascynującą zwinność w BMW serii 1, a w tej kombinacji również i sportowe wrażenia jezdne w BMW 125i Coupé. Nowa wersja modelowa napędzana silnikiem o mocy 160 kW/ 218 KM z pojemności 3 litrów z układem VALVETRONIC i magnezowo-aluminiową skrzynią korbową pozwala na uzyskanie nadzwyczajnych osiągów jednostki sześciocylindrowej o niespotykanym dotąd poziomie wydajności.
Gama silników dostępnych dla BMW serii 3 Cabrio została powiększona o wyjątkowo ekonomiczną wersję – całkowicie nową i świętującą swój debiut w Genewie, czterocylindrową jednostkę wysokoprężną, montowaną w BMW 320d Cabrio. Trzecia generacja w pełni aluminiowych silników z układem wtrysku paliwa Common Rail rozwija moc maksymalną 130 kW/177 z pojemności 2,0 litra. Na drodze oznacza to sportowe osiągi oraz najwyższy poziom radości z jazdy kabrioletem połączonej z nadzwyczajną wydajnością. Średnie zużycie paliwa BMW 320d Cabrio wynosi zaledwie 5,3 litra na 100 km, co jest wartością niespotykaną w tym segmencie pojazdów, a emisja CO2 – 140 gramów na kilometr.
Prezentowane w Genewie BMW serii 5 jest jeszcze doskonalsze niż dotychczas. Zarówno model Limuzyna, jak i Touring zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wydajnością i radością z jazdy. Podobnie jak touring BMW 520d, który pozostawia konkurencję daleko w tyle, spalając tylko 5,3 litra paliwa na 100 km i emitując 140 gramów CO2 na kilometr, tak i BMW 520i ustanawia w swym segmencie nowe standardy dotyczące wydajności. Ten niezwykle oszczędny model BMW serii 5 wyposażony jest w benzynowy silnik czterocylindrowy o mocy 125 kW/170 KM z układem bezpośredniego wtrysku ubogiej mieszanki High Precision Injection gwarantującym dynamiczne osiągi połączone z niskim poziomem zużycia paliwa i emisji spalin, który w BMW 520i wynosi zaledwie 6,7 litra na 100 km w cyklu pomiarowym UE.
Wersje Lifestyle, Exclusive i Sport dostępne są obecnie i dla limuzyny, i dla touringa, oferując doskonały wygląd i dodatkowe korzyści dla BMW serii 5. Ekskluzywny lakier i obręcze kół ze stopu lekkiego oraz wysokogatunkowa tapicerka i listwy wewnętrzne podkreślają indywidualny styl i charakter pojazdów z serii Special Edition, czyniąc każdy z nich wyjątkowym i luksusowym.
Dzięki nowoczesnej technologii przenoszenia napędu i ekskluzywnej charakterystyce BMW serii 5 zapisze się również w roku 2008 na kartach długoletniej historii sukcesu.
W roku modelowym 2008 gama oryginalnych akcesoriów BMW została poszerzona o nową linię produktów: znak "BMW Performance" wyróżnia akcesoria podkreślające sportowy charakter pojazdu. Wszystkie komponenty linii BMW Performance dostosowane są odpowiednio do modeli, zwiększając ich sportowe osiągi pod względem parametrów silnika i ustawień zawieszenia, optymalizując właściwości aerodynamiczne pojazdów oraz, jednocześnie, wydobywając stylistyczne walory zewnętrzne i wewnętrzne w sposób dostosowany do dynamicznego charakteru każdego pojazdu. Na Salonie Samochodowym w Genewie 2008 zadebiutuje także linia akcesoriów BMW Performance, prezentowana zwłaszcza w modelach BMW serii 1 Coupé.