BMW zaprezentowało uliczną wersję ekstremalnie sportowego samochodu jakim jest M3 GTR z silnikiem V8. Jego wersja wyścigowa zwyciężała już niejednokrotnie w American Le Mans Series (ALMS). "Uliczne" M3 GTR produkowane będzie od stycznia 2002. Elastyczność produkcyjna BMW Individual pozwala na wypuszczanie krótkich serii z możliwością przystosowania do poruszania się po zwykłych drogach.
Całkowicie zrezygnowano z luksusowego wyposażenia, co czyni z dwuosobowego BMW auto bardzo "purystyczne". Jest ono również bardzo lekkie – dzięki zastosowaniu elementów karoserii z włókna węglowego waży jedynie 1350 kg. Z tego materiału wykonano dach, tylny spoiler oraz przedni i tylni fartuch. Przedłużone fartuchy, wspólnie z tylnim spoilerem optymalizują aerodynamikę BMW M3 GTR.
Silnik V8 o pojemności 4-litrów odpowiada w zasadniczych rysach swemu "bratu" z wersji wyścigowej, o mocy 450 KM. Jednak w związku z dostosowaniem napędu do przepisów dotyczących emisji spalin oraz poziomu wytwarzanego hałasu wersja uliczna ma "zaledwie" 350 KM mocy. O utrzymanie optymalnych warunków termicznych w komorze silnikowej dbają dodatkowe wloty powietrza w masce.
Wersja uliczna z założenia pod względem technicznym ma niewiele się różnić od wersji wyścigowej. W związku z tym, oprócz wyjątkowo lekkiego silnika V8 znajdziemy w niej także sześciobiegową skrzynię, sportowe, dwutarczowe sprzęgło oraz blokadę dyferencjału Variable M.
BMW M3 GTR posiada wyjątkowo niskie zawieszenie oraz dysponuje bardzo sportowo ustawionym podwoziem. Kompaktowy, wysokoosiągowy silnik wyścigowy V8 umożliwia idealne rozłożenie wagi w aucie, co wspólnie z 19-calowym ogumieniem gwarantuje wyjątkowo łatwą obsługę. Ekskluzywność samochodu wymaga po części także mistrzowskiej pracy wykonywanej ręcznie. Ma to swoje odzwierciedlenie w cenie – jak podaje BMW M3 GTR będzie kosztowało ok. 500 000 DM.