Powierzchnia fabryki powiększy się o 60 % czyli z 140 000 m² na 370 000 m². Ponadto powstanie 500 nowych miejsc pracy.
Po rozbudowie zakład w Spartanburgu będzie produkować modele X3, X5 i X6 przeznaczone na rynki światowe. "Przez połączenie know-how dla naszych modeli X w Spartanburgu będziemy mogli tam pracować w jeszcze bardziej wydajny sposób. Ponadto dla nas jako dla przedsiębiorstwa pracującego na skalę światową to konsekwentny krok mający na celu zwiększenie możliwości produkcyjnych na naszym największym rynku", mówi Frank-Peter Arndt, członek zarządu firmy BMW AG.
Trzyletni projekt budowlany obejmuje nową halę montażową o powierzchni 112 000 m² przeznaczoną dla następnej generacji modelu BMW X3. By móc sprostać przyszłym wymaganiom, modernizacji zostanie poddana sekcja budowy karoserii, ponadto lakiernia zostanie powiększona o 80 % czyli 28 000 m².
"Zwiększenie możliwości produkcyjnych ma również pozytywny wpływ na logistykę, dostawców i sieci dystrybucji wspomagające proces wytwarzania." - wyjaśnia Josef Kerscher, prezydent BMW Manufacturing Co. Istniejący dostawcy przestawią się na większą produkcję części do zwiększonej produkcji aut. Wzrośnie również sieć dostawców. Spodziewane jest również podwojenie dostaw części w kontenerach i znaczący wzrost eksportu przez port w Charleston. Gdy BMW Group w 1992 r. zapowiedziała utworzenie pierwszego kompletnego zakładu poza Niemcami, w Południowej Karolinie w USA, plany były ambitne: przedsiębiorstwo zamierzało zainwestować 600 mln dolarów, do 2000 r ściągnąć do tego regionu 9 nowych dostawców i stworzyć 2 000 nowych miejsc pracy.
Oczekiwania te zostały znacznie przekroczone. W 2000 r. na terenie zakładu pracowało już ponad 3 000 pracowników, do 2004 r. liczba ta wzrosła do ponad 4 600. Na początku 2007 r. w zakładzie BMW w Spartanburgu pracowało już ponad 5 400 ludzi.
Do dnia dzisiejszego BMW Group zainwestowała w zakład w Południowej Karolinie już ponad 3,5 miliardów dolarów. Przy uwzględnieniu nowych 750 mln dolarów zamiast pierwotnie planowanych 600 mln dolarów łączna inwestycja wyniesie ok. 4,2 miliardów dolarów. Z zapowiadanych 9 nowych dostawców zrobiło się 52, przy czym 40 z nich świadomie wybrało zakład BMW w Południowej Karolinie. W sumie sieć dostawców z Ameryki Płn. rozrosła się z 22 w 1992 r. do 194 obecnie.
Sukces lokalnej produkcji w USA ukazuje rozwój wielkości produkcji i sprzedaży. Zakład, który w 1994 r., pierwszym roku pracy produkował 429 pojazdów, w 2007 roku wyprodukował ich 157 530 sztuk. W tym samym okresie firma BMW Group powiększyła sprzedaż w USA z 65 000 na 335 000 sztuk.