W przypadku BMW 7 nowej generacji, koncern postawił sobie jeden cel: sprawić, aby 2.5 tonowy kolos poruszał się po torze tak zwinnie, jak seria M3, a jednocześnie nie stracił nic ze swojego komfortowego charakteru. Reporterzy, którzy uchwycili auto podczas testów potwierdzają, iż nowa "siódemka" rzeczywiście prowadzi się niczym sportowy bolid.
Obecna generacja serii 7 jest już na rynku od 2002 roku, a w 2005 samochód przeszedł drobny facelifting. Najnowsze zdjęcia szpiegowskie potwierdzają, że nowy model będzie jeszcze większy (około 5100mm). Pod szczelnym kamuflażem kryje się nowa maska, inne reflektory, nowe zderzaki i wloty powietrza oraz szersza osłona chłodnicy.
We wnętrzu znajdzie się nowy system iDrive oraz prawdopodobnie ośmiobiegowa przekładnia automatyczna.
Według nieoficjalnych źródeł, nowe BMW 7 będzie bardziej stonowane od obecnie sprzedawanej wersji i nie wywoła takiego szoku, jak zaprezentowany w 2002 roku model.
Nowa generacja BMW serii 7 zadebiutuje we wrześniu podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.