BMW M3 Coupe w kolorze bieli alpejskiej przekazane zostało nabywcy w Ratyzbonie. To miasto w południowej Bawarii jest również siedzibą zakładów BMW, w których produkowane są te wyczynowe samochody sportowe.
Jubileuszowy samochód jest kolejnym kamieniem milowym w pełnej sukcesów historii BMW M GmbH. Liczba nabywców decydujących się na model BMW M stale rośnie. Jednak radość z jazdy ze znaczkiem „M” nadal pozostaje ekskluzywną przyjemnością. W roku 2007 na pojazdy BMW M GmbH przypadł około jeden procent światowej sprzedaży BMW Group.
Wielki sukces BMW M GmbH rozpoczęła mała seria. W roku 1978 spółka założona sześć lat wcześniej jako BMW Motorsport GmbH przedstawiła BMW M1, wyścigowy samochód sportowy z umieszczonym centralnie sześciocylindrowym silnikiem rzędowym, który stosowany był w nowo utworzonej serii ProCar i ze względów homologacyjnych produkowany był również w wersji drogowej o mocy 204 kW/277 KM. Dwuosobowe, legendarne już dziś auto, uhonorowane ostatnio w swoim roku jubileuszowym w Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2008 nad jeziorem Como, było wtedy najszybszym seryjnym samochodem sportowym produkcji niemieckiej. Do roku 1981 wyprodukowano 445 egzemplarzy BMW M1, jeden z nich jako Art Car Andy’ego Warhola.
Znacznie wyższą liczbę osiągnęły inne modele wprowadzone do programu w roku 1984. Wtedy to ugruntowała się obowiązująca do dziś filozofia BMW M GmbH. Jej celem było stworzenie wyczynowych samochodów przeznaczonych do zwykłego ruchu drogowego, samochodów o oryginalnej estetyce oraz technologii napędu i zawieszenia inspirowanej bezpośrednio sportem motorowym. Założenia te doskonale spełniało choćby pierwsze BMW M5 z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o mocy 210 kW/286 KM. Ze względu na osiągi i do pewnego stopnia niepozorny wygląd limuzyna cieszyła się wielkim uznaniem kierowców jeżdżących służbowo. Dwa lata później kolejny model M z jeszcze większym sukcesem dał początek nowej kategorii pojazdów. BMW M3, poprzednik aktualnej, czwartej generacji tego modelu, robiło furorę zarówno na drogach jak i torach wyścigowych. Jest najbardziej utytułowanym samochodem turystycznym, jaki kiedykolwiek pojawił się w sporcie motorowym, i bardzo szybko uplasował się na szczycie również pod względem komercyjnym. Już pierwsza generacja BMW M3 sprzedała się w ilości ponad 17 tysięcy egzemplarzy. Obecna generacja oferowana w wersjach BMW M3 Coupe, BMW M3 Limuzyna i BMW M3 Cabrio stanowi do dziś lwią część całej sprzedaży BMW M GmbH.
W sumie w ciągu pierwszych dziesięciu lat na drogę wyjechało 35 tysięcy aut ze znaczkiem BMW M. W roku 1994 po raz pierwszy osiągnięto pięciocyfrowe wyniki sprzedaży. Od tamtej pory notowane są coraz to nowe rekordy. Wraz z każdą generacją rosła jednak sprzedaż wszystkich serii BMW M. Samo tylko nowe BMW M3 sprzedało się w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku na całym świecie w ilości ponad 4000 egzemplarzy – i to jeszcze przed wprowadzeniem BMW M3 Cabrio i nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów z układem Drivelogic. Najważniejszym rynkiem zbytu samochodów BMW M GmbH są Stany Zjednoczone; w Europie auta te znajdują nabywców przede wszystkim w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech.
Aktualna oferta pojazdów BMW M GmbH obejmuje dziewięć modeli. Samochody napędzane są silnikami, których niepowtarzalna charakterystyka opiera się na koncepcji wysokoobrotowej: sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 252 kW/343 KM w BMW Z4 M Roadster i BMW Z4 M Coupe, silniki V10 o mocy 373 kW/507 KM w BMW M5 i BMW M5 Touring oraz w BMW M6 Coupe i BMW M6 Cabrio. Obydwie jednostki napędowe są zwycięzcami serii w konkursie „International Engine of the Year Awards”, w którym w tym roku nagrodę w swojej kategorii zdobył również nowy silnik V8 o mocy 309 kW/420 KM napędzający BMW M3.