Kierując się motto "Never stand still", największy producent samochodów w segmencie premium zbudował klepsydrę o wysokości prawie dwunastu metrów z historycznymi budynkami w tle – Katedrą Św. Bazylego i Kremlem. Za pomocą tej największej na świecie klepsydry, BMW w imponujący sposób zaprezentowało swój nowy okręt flagowy około 400 gościom z całego świata oraz mieszkańcom Moskwy.
Montaż klepsydry za ogrodzeniem budowlanym wysokości domu umieszczonym na tle znanej na całym świecie panoramy trwał dziewięć dni. 6 lipca został odsłonięty widok na tę robiącą wrażenie klepsydrę łączącą w sobie estetyczny design i najwyższą sztukę inżynieryjną. W górnej bańce klepsydry znajdowało się 180 000 kul o metalicznym połysku, które powoli, ale pewnie opadały do dolnej bańki.
Sukces w sile napędowej
W górnej połowie tej konstrukcji ze szkła akrylowego i stali znajduje się nowe BMW serii 7 – początkowo ukryte pod srebrzystymi błyszczącymi kulami. Opadały one stopniowo do dolnej połowy i na koniec całkowicie odsłoniły nowe BMW serii 7, stanowiąc kulminację wtorkowego wieczoru.
"Nowa generacja BMW serii 7 to kontynuacja historii sukcesu, która rozpoczęła się ponad 30 lat temu", powiedział Jan-Christiaan Koenders, Szef działu Komunikacji Marki BMW i Marketingu Grupy. "Obietnica, że będziemy ulepszali nasze własne osiągnięcia jest integralną częścią naszej marki. BMW serii 7 ilustruje tę szczególną koncepcję", mówi Koenders.
Branie tego, co się osiągnęło za punkt wyjścia dla nowych wybitnych osiągnięć – ta koncepcja jest również motywacją dla międzynarodowych artystów, którzy pojawili się na prezentacji pojazdu. Wśród nich był duet baletowy - Mark Peretokin i Ilze Liepa ze słynnego Teatru Bolszoj, znany dyrygent wraz z orkiestrą i wschodząca gwiazda Adele. Artyści ci wykorzystują fakt, że są tutaj wśród najlepszych ze swojej branży jako motywację do dalszego ciągłego rozwoju.
Dynamiczna stolica
"Moskwa rozwija się w niezwykłym tempie. Stolica oraz ogólnie cała Rosja są szczególnie ważne dla BMW Group" mówi Christian Kremer, Dyrektor Zarządzający BMW Rosja. "Rosyjski rynek odgrywa dla nas co raz większą rolę. Dzisiejsza prezentacja odzwierciedla przeświadczenie BMW Group o potencjale tego kraju." Ten producent samochodów jest reprezentowany w największym kraju na świecie, pod względem wielkości terytorium, od 1992 roku i ma tutaj swoją własną firmę handlową od 1999 roku. Na koniec roku 2008, sieć dealerów rozwinie się do 63 oddziałów w 47 miastach. Oznacza to, że BMW Group będzie reprezentowana we wszystkich głównych rosyjskich miastach. Rozwój ekonomiczny tego kraju odzwierciedlają również rosnące wyniki sprzedaży BMW Group. "Nasza sprzedaż samochodów BMW i MINI wzrosła o 33,4 procent przez pierwsze sześć miesięcy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Naszym celem jest rozbudzić jeszcze większy entuzjazm dla wszystkich marek BMW Group w Rosji. Wyłączne prezentacje pojazdów takie, jak pokaz nowego BMW serii 7 w Moskwie to jeden z kluczowych sposobów realizowania tego", kontynuuje Kremer.