...przed poważną w skutkach pomyłką przy dystrybutorze. Odpowiednia konstrukcja w króćcu wlewu paliwa zapobiega omyłkowemu wprowadzeniu pistoletu do tankowania benzyny. Technika ta sprawdziła się już w licznych modelach BMW z silnikiem wysokoprężnym, a teraz po raz pierwszy montowana będzie fabrycznie bez dopłaty.
Co roku pomoc drogowa ADAC w Niemczech pomaga w ponad 5000 przypadkach na skutek zatankowania niewłaściwego paliwa. Usuwanie skutków takiej pomyłki wiąże się z dużym nakładem pracy, a często także z dużymi kosztami. Nawet gdy błąd zostanie zauważony jeszcze przed uruchomieniem silnika, niezbędne jest opróżnianie i czyszczenie zbiornika, przewodów i pompy paliwowej oraz wymiana filtra.
Duża liczba pomyłek w tankowaniu świadczy o tym, że wystarczy chwila nieuwagi, aby chwycić za niewłaściwy pistolet na dystrybutorze. Uważać muszą szczególnie ci kierowcy, którzy często korzystają z wynajętych samochodów lub z różnych samochodów służbowych – tym bardziej dziś, gdy charakterystyka mocy i izolacja akustyczna w nowoczesnych silnikach spalinowych sprawiają, że różnica w stosunku do silników benzynowych jest coraz mniej zauważalna. Różne średnice pistoletów zapobiegają wprawdzie zazwyczaj omyłkowemu zatankowaniu oleju napędowego do samochodu z silnikiem benzynowym z ciasnym króćcem wlewowym, jednak podczas pospiesznego tankowania można łatwo wsunąć pistolet do tankowania benzyny do wlewu paliwa zwykłego samochodu z silnikiem wysokoprężnym.
Dlatego kierowcy BMW są teraz skutecznie chronieni podczas tankowania, co pozwala uniknąć pomyłek. Zamontowane w modelach BMW z silnikiem wysokoprężnym zabezpieczenie przed zatankowaniem nieprawidłowego paliwa jest tak skonstruowane, że pozwala wprowadzić wyłącznie pistolet do tankowania oleju napędowego. Wlew paliwa w tych pojazdach wyposażony jest w blokadę, która jest tak skonstruowana, że można ją odblokować wyłącznie unormowanym pistoletem to tankowania oleju napędowego. Natomiast za pomocą pistoletu do tankowania benzyny, który ma mniejszą średnicę, nie można odblokować króćca wlewu paliwa.
System przewiduje jednak również wyjątkowe sytuacje, w których samochód z silnikiem wysokoprężnym tankowany jest nie z dystrybutora, a z kanistra rezerwowego. Małe otwory po zewnętrznej stronie wlewu paliwa umożliwiają wprowadzenie małej ilości paliwa. Tankowanie z kanistra wymaga zatem nieco większej staranności – a jednocześnie przypomina kierowcy, aby sięgnął po prawidłowe paliwo.