BMW 7 ActiveHybrid będzie konkurowało głównie z Mercedesem S400 BlueHYBRID, który zawiera napęd elektryczny połączony z 3,5-litrowym silnikiem V6. Układ napędowy BMW skonstruowano w oparciu o 4,4-litrową jednostkę V8 znaną z modelu 750i. Koncepcyjny model zawierał standardowy, 407-konny silnik V8 (moment obrotowy 600 Nm) połączony z 20-konnym silnikiem elektrycznym (moment obrotowy 210 Nm). W wersji seryjnej znajdą się także takie elementy jak układ odzyskiwania energii z hamowania czy system start-stop, a nadwozie otrzyma specjalne nakładki ograniczające opory powietrza.
Komponenty hybrydowe stworzone dla tego samochodu bazują na technologii opracowanej w ramach współpracy w zakresie hybrydowych układów napędowych pomiędzy firmami BMW i Daimler.
W porównaniu ze standardowym modelem, ActiveHybrid będzie o około 15% bardziej oszczędne, podczas gdy Mercedes twierdzi, iż BlueHYBRID zużywa o 21% mniej paliwa, niż S350.