MotoNews.pl

Rekordowa sprzedaż aut BMW serii M

Rekordowa sprzedaż aut BMW serii M04.02.2009
Mimo kryzysu gospodarczego, auta BMW ze znaczkiem M osiągnęły w ubiegłym roku rekordowy wynik sprzedaży. Osiągnięty przez BMW wynik sprzedaży topowych wersji modeli firmy z Monachium wyniósł 24 186 sztuk, co oznacza ...

...50-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z 2007 rokiem. Co więcej, lepszy wynik sprzedaży aut BMW z serii M niemiecka firma uzyskała tylko w 2002 roku, kiedy to drzwi salonów opuściło 26 776 aut, z czego gro stanowiło debiutujące wtedy BMW E46 M3. Najwięcej aut sprzedano w zeszłym roku w okresie od stycznia do sierpnia (16 150 sztuk), czyli więcej niż w całym 2007 roku (16 128 sztuk). Największy rynek stanowiły Stany Zjednoczone, gdzie trafiło 10 663 aut. Z kolei w rodzinnym kraju, w Niemczech, sprzedano 2 777 BMW ze znaczkiem M, notując 37-procentowy wzrost sprzedaży na tym rynku. Najprężniej rozwijającym się pod względem wzrostu sprzedaży najmocniejszych aut z Bawarii, był rynek w Kanadzie, gdzie sprzedaż wyniosła 1 114 aut (wzrost o 130% w porównaniu z 2007 rokiem).

Najpopularniejszym modelem była nowa seria M3 i jej różne wersje nadwoziowe, które zajęły całe podium. W sumie sprzedano 17 993 tych aut, z czego 10 571 sztuk stanowiło M3 Coupe, 4 169 sztuk M3 Cabriolet i 3 253 sztuk M3 Sedan. Na dalszych pozycjach uplasowały się pozostałe modele serii M. Na M5 Sedan i Touring skusiło się łącznie 2 465 klientów, a M6 Cabriolet kupiło 1 158 klientów i nieco mniej, bo 1 102 zdecydowało się na M6 Coupe. Na końcu stawki znalazły się BMW Z4 M Coupe (739 sztuk) i Z4 M Roadster (699 sztuk). W sumie od 1978 roku na topowe modele BMW oznaczone magiczną literką M skusiło się ponad 300 000 klientów.

Dużym zainteresowaniem cieszył się w ubiegłym roku także oferowany przez firmę pakiet M Sport nadający autu agresywniejszego wyglądu i zapewniający mu jeszcze lepsze prowadzenie się. Przeznaczony dla modeli serii 1, 3, 5 i 6, a także SUV-ów X3 i X5, trafił w 2008 roku do 156 139 zadowolonych klientów, a największą część z tego stanowili właściciele modeli serii 3 (58 000 klientów) i 1 (41 000 klientów).

Źródło: fot. BMW, informacja Moto Target
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata