...typowo automatycznych niż dwusprzęgłowych skrzyniach biegów. Naturalnie, nie oznacza to rezygnacji z prędkości zmian przełożeń, wręcz przeciwnie. Nowo opracowana przez BMW i firmę ZF automatyczna skrzynia biegów ma 8 przełożeń, które załączane są w równie krótkim czasie jak ma to miejsce w zaprezentowanej w zeszłym roku w BMW M3, 7-stopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni M DCT.
Nowa przekładnia ma jednak jeszcze dodatkowe atuty w porównaniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów, gdyż jest od niej lżejsza, wydajniejsza i tańsza w produkcji. Niestety, póki co jej wadą jest niezdolność do współpracy z wysokoobrotowymi silnikami.
Jak wyjaśnił Klaus Draeger, dwusprzęgłowe skrzynie biegów są skomplikowane, drogie i ciężkie, szczególnie w przypadku aut z wzdłużnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylne koła. Z kolei nowo opracowana skrzynia ZF może bez problemu pracować w autach z napędem na przód jak i na tył. Natomiast zapowiadana oszczędność nowego "automatu" w zużyciu paliwa wynika z tego, iż większa ilość przełożeń zapewnia lepsze dopasowanie się przekładni do prędkości auta i obrotów silnika. Ponadto, przystosowanie przez ZF skrzyni biegów do funkcji Auto Start/Stop tylko polepsza jej zdolność do zmniejszenia spalania paliwa przez samochód.
Budowana w fabryce ZF w Saarbrucken, nowo opracowana, 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów zagości początkowo w BMW serii 7, by w późniejszym okresie bieżącego roku pojawić się w innych modelach bawarskiego producenta. Produkt ZF jeszcze w tym roku trafi również do konkurenta BMW, marki z Ingolstadt - Audi.