...rozwinięciem serii 5 Gran Turismo stanowi niezwykłe połączenie charakterystycznych cech limuzyny, nowoczesności i wszechstronności pojazdu klasy Sports Activity Vehicle oraz nowej interpretacji klasycznego Gran Turismo.
Stylistyka nadwozia BMW serii 5 Gran Turismo łączy typowe dla BMW proporcje, wydłużoną sylwetkę, przypominającą coupe linię dachu oraz czworo drzwi z bezramowymi szybami w jedną, harmonijną całość. Przód pojazdu jest dynamiczny dzięki zastosowaniu prostego grilla atrapy chłodnicy, obszernym wlotom powietrza oraz podwójnym, okrągłym, nachylonym pod atrakcyjnym kątem reflektorom. Po raz pierwszy funkcję świateł dziennych spełniają pierścienie świateł pozycyjnych w technologii diodowej. Wyraziste linie poziome podkreślają charakterystyczną szerokość tyłu, natomiast lampy w kształcie litery L z rzędami świateł diodowych o jednolitym oświetleniu jeszcze bardziej uwypuklają jego masywność.
Jak na pojazd o sylwetce zbliżonej do auta coupe, BMW serii 5 Gran Turismo posiada luksusowe, wyjątkowo przestronne i elastyczne wnętrze, w którym panuje atmosfera komfortu. Łatwo do niego wsiąść , siedzenia mają lekko podwyższoną pozycję, dobry widok zapewniają obszerne szyby oraz dach panoramiczny, a wygodę zapewniają także wysokogatunkowe materiały i wysokiej jakości elementy wykończeniowe.
Elastyczne wnętrze BMW serii 5 Gran Turismo pozwala dostosować przestrzeń do indywidualnych wymagań. Przy ustawieniu foteli tylnych w pozycji standardowej BMW serii 5 Gran Turismo daje pasażerom siedzącym z tyłu swobodę nóg podobną do tej, jaką charakteryzuje się BMW serii 7 oraz przestrzeń na poziomie głowy odpowiadające standardom modelu BMW X5. Przy takim układzie pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 440 litrów. Podobnie jak w limuzynie, przegroda za tylnymi siedzeniami oddziela kabinę pasażerską od bagażnika, chroniąc ją od hałasu i niekorzystnych warunków pogodowych. Tylne fotele można przesunąć w przód aż o 100 mm. Swoboda nóg jest wówczas porównywalna ze standardami limuzyny BMW serii 5, a pojemność bagażnika wzrasta do 590 litrów. Po zupełnym złożeniu foteli i przegrody bagażnik ma pojemność 1 700 l.
Dwuczęściowa klapa bagażnika w BMW serii 5 Gran Turismo cechuje się nie tylko wyjątkową funkcjonalnością, ale również zapewnia doskonałą wszechstronność i maksymalny komfort załadunku. Otwarcie małej, jak w limuzynie pokrywy bagażnika pod tylną szybą, w połączeniu z zamkniętą przegrodą umożliwia załadunek bez narażania kabiny pasażerskiej na hałas, przeciągi czy zmiany temperatur. Duży bagaż można wygodnie załadować po otwarciu dużej klapy tylnej.
Połączenie dużej przestrzeni i inspirującej, nowoczesnej stylistyki wnętrza zapewnia luksusową atmosferę i komfort jazdy nowym Gran Turismo. Smukłe powierzchnie paneli przednich i tylnych drzwi łączą się płynnie, a poziomy układ deski rozdzielczej zwiększa wrażenie przestronności. Komfort siedzenia oraz dużo przestrzeni w okolicach głowy i łokci w przedniej części dorównuje poziomowi samochodu wysokiej klasy, a lekko podwyższona pozycja siedzenia, wyraziste wskaźniki, nowy system obsługi iDrive z kolorowym 10,2 calowym wyświetlaczem oraz kokpit dostosowany do potrzeb kierowcy wykonany w nowoczesnej technologii czarnych paneli, zapewniają wyjątkową wygodę podczas jazdy. Fotele tylne wyposażone są w funkcję regulacji pozycji wzdłużnej fotela oraz kąta nachylenia siedziska i oparcia. W wyposażeniu dodatkowym dla tylnej części kabiny dostępne są fotele spełniające najwyższe wymogi pod względem komfortu.
W chwili wprowadzenia na rynek BMW serii 5 Gran Turismo dostępne będzie z trzema nowoczesnymi silnikami przenoszącymi rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics do nowego segmentu pojazdów. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 6,5 l na 100 km. Tym samym emisja CO2 wynosi 173 g na kilometr. Nowe standardy wydajności w swej klasie osiągów ustanawiają również dwa silniki benzynowe.
Pierwszy model BMW 535i Gran Turismo jest dostępny z sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem benzynowym z układem Twin Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem VALVETRONIC. Silnik ten rozwija moc maksymalną 225 kW/306 KM. Najwyższym modelem jest jednostka V8 TwinPower Turbo o mocy 300 kW/407 KM, montowana w BMW 550i Gran Turismo. Z kolei BMW 530d Gran Turismo dostępne będzie z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 180 kW/245KM z aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail najnowszej generacji. Oczywiście wszystkie silniki są w pełni zgodne z europejską normą emisji spalin Euro 5.
Wszystkie wersje modelowe wyposażone są standardowo w ośmiobiegową skrzynię automatyczną, dostępną jak dotąd jedynie w dwunastocylindrowej limuzynie BMW 760i. Wyposażona w nowoczesną konfigurację przełożeń, charakteryzująca się wyjątkowym poziomem wydajności przy niewielkiej masie i wymiarami tak kompaktowymi, jak w przypadku sześciobiegowej przekładni automatycznej, ta zaawansowana skrzynia biegów zapewnia komfort zmiany biegów, dynamiczne osiągi i oszczędność paliwa najwyższego kalibru. Najbardziej zaawansowana technologia silnika, innowacyjna ośmiobiegowa przekładnia automatyczna oraz liczne rozwiązania z zakresu BMW EfficientDynamics pozwalają BMW serii 5 Gran Turismo ustanawiać nowe standardy również pod względem oszczędności paliwa i sterowania emisją spalin.
Nowoczesna technologia zawieszenia BMW serii 5 Gran Turismo gwarantuje doskonałą dynamikę i nadzwyczajny komfort jazdy. Dwuprzegubowa oś przednia i zespolona oś tylna V wykonane są w większej części z aluminium.
Wyposażenie standardowe obejmuje ponadto zawieszenie pneumatyczne osi tylnej oraz hydrauliczną, zębatkową przekładnię kierowniczą z aktywowaną na żądanie pompą wspomagania. W wyposażeniu dodatkowym oferowany jest zintegrowany, aktywny układ kierowniczy.
Standardowy układ dynamicznej kontroli jazdy (DDC) dostraja dynamikę zmiany biegów, progresję pedału gazu oraz charakterystykę pracy układu wspomagania kierownicy. W połączeniu z opcjonalną funkcją Adaptive Drive amortyzatory z ciągłą regulacją ugięcia i odbicia koła przyczyniają się doskonałych osiągów zawieszenia. Oprócz programu jazdy w komfortowego za pomocą przycisku Dynamic Driving Control na konsoli środkowej. Ustawienie sport+ oraz tryb kontroli trakcji pozwala na zmniejszenie ingerencji układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC).
Maksymalną ochronę pasażerów zapewnia zoptymalizowana konstrukcja karoserii oraz wszechstronne, współdziałające i sterowane elektronicznie systemy bezpieczeństwa pasywnego. Systemy obejmują automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny chroniące głowę oraz zagłówki na przednich siedzeniach aktywujące się zależnie od uderzenia, a także opony typu Run Flat z sygnalizacją przebicia. W wyposażeniu standardowym dostępne są również reflektory biksenonowe z pierścieniami świateł dziennych, lampy przeciwmgielne, dwustopniowe światła stop, natomiast w wyposażeniu opcjonalnym – reflektory adaptacyjne ze zmiennym rozdziałem światła i funkcją doświetlania zakrętów.
BMW serii 5 Gran Turismo może być opcjonalnie wyposażone w szereg rozwiązań z zakresu BMW ConnectedDrive, takich jak aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, asystent świateł drogowych, funkcję rozpoznawania pasa ruchu z wskaźnikiem ograniczenia prędkości, ostrzeżenie o zmianie pasa ruchu, BMW Night Vision z rozpoznawaniem osób, kamera przednia (Side View i Top View) i kamera cofania.
Ponadto BMW ConnectedDrive oferuje takie funkcje, jak BMW Online, BMW Assist, usługi BMW TeleService czy udoskonaloną funkcję wzywania pomocy, informująca o aktualnej lokalizacji pojazdu.
Paleta funkcji standardowych oferowanych w BMW serii 5 Gran Turismo obejmuje automatyczną klimatyzację, system audio, wejście AUX oraz zintegrowaną instrukcję obsługi pojazdu. Z kolei wyposażenie opcjonalne zawiera czterostrefową klimatyzację (w standardzie BMW 550i Gran Turismo), systemy telekomunikacyjne i nawigacyjne, port USB, twardy dysk o pojemności 80 GB do przechowywania danych nawigacyjnych i plików muzycznych, wielokanałowy system audio, podwójny tuner DAB, system DVD w tylnej części kabiny pasażerskiej, wyświetlacz Head-Up, unowocześniony dach panoramiczny oraz hak holowniczy z elektrycznie skręcaną głowicą.
Wersje silnika:
BMW 535i Gran Turismo:
sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem VALVETRONIC,
pojemność skokowa: 2979 cm3,
moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 1200–5000 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 6,3 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,9 l/100 km,
emisja CO2: 209 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW 550i Gran Turismo:
silnik benzynowy V8 z układem TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection),
pojemność skokowa: 4 395 cm3,
moc maksymalna: 300 kW/407 KM przy 5500-6400 obr/min,
maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 1750-4500 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 5,5 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 11,2 l/100 km,
emisja CO2: 263 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5
BMW 530d Gran Turismo:
sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail 3 z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi,
maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar
pojemność skokowa: 2993 cm3,
moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 540 Nm przy 1 750–3 000 obr/min
przyspieszenie 0–100 km/h: 6,9 s,
prędkość maksymalna: 240 km/h
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,5 l/100 km,
emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 173 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5