Wersje M3 Edition, zbudowane w oparciu o BMW M3 Coupe, to nie mniej niż cztery indywidualne pojazdy zmodyfikowane w niezwykle harmonijny sposób zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz oraz wyposażone w specjalne, aluminiowe obręcze aluminiowe, a także obniżone zawieszenie.
Modele BMW M3 Edition zadebiutują na światowych rynkach w lipcu 2009 roku i będą dostępne w kolorach Alpine White, Black, Dakar Yellow oraz Monte Carlo Blue. Okres produkcji zostanie ograniczony do zaledwie sześciu miesięcy, co pozwoli zachować ekskluzywny charakter modeli.
Indywidualne cechy na zewnątrz i wewnątrz
Kolor nadwozia modeli serii M3 Edition jest indywidualnie dopasowywany do tematu stylistycznego wnętrza pojazdu, co tworzy jednolitą całość. W zależności od modelu, nadwozie wersji Edition może zostać pokryte lakierem Alpine White (niemetaliczny), Black (niemetaliczny), Dakar Yellow (niemetaliczny) lub Monte Carlo Blue (metaliczny). Te szczególne kolory, dodatkowo podkreślone chromowanymi elementami BMW Individual High-Goss Satin Chrome, doskonale odzwierciedlają wyrafinowany charakter modeli Edition.
Wloty powietrza na masce silnika wszystkich wersji zostały wykończone czarnym kolorem, natomiast charakterystyczna dla BMW osłona chłodnicy w kształcie nerki, boczne „skrzela” oraz podwójne końcówki układu wydechowego pokryto ciemnym chromem. Czarny lakier ozdabia także nakładki na lusterka boczne typu BMW M, które połączono ze słupkami A poprzez dwa wyprofilowane ramiona w kolorze nadwozia.
Specjalny temat kolorystyczny dodaje indywidualnych cech również kabinie pasażerskiej modeli z serii BMW M3 Edition. W wersjach Alpine White oraz Black powierzchnia centralnego podłokietnika, konsoli centralnej oraz podłokietników znajdujących się na panelach drzwiowych została pokryta białym kolorem. Jednocześnie, tapicerkę wnętrza tych modeli wykończono skórą o strukturze włókna węglowego Carbon Structure Leather i obszyto kontrastującymi, białymi nićmi.
Siedzenia wykończone czarną skórą Black Novillo Leather również zawierają kontrastujące przeszycia, a także pionowe pasy na górnej części oparcia i na czołowej części siedziska, która podpiera nogi. W modelach Alpine White i Black elementy te są białe, a w wersjach Dakar Yellow i Monte Carlo Blue pokryte są tym samym kolorem, co nadwozie.
Kolejnymi ekskluzywnymi elementami wersji Dakar Yellow i Monte Carlo Blue są wewnętrzne uchwyty na drzwiach wykończone kontrastującymi żółtymi i – odpowiednio – niebieskimi przeszyciami. Dodatkiem wieńczącym całość są nakładki progowe o strukturze szachownicy, które ozdabiają wszystkie modele serii Edition.
[AKAPIT}
Specjalne obręcze aluminiowe i obniżone zawieszenie
Wszystkie cztery modele Edition wyposażono w specjalnie zaprojektowane obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe zawieszenie. Lekkie, kute felgi z serii M o średnicy 19 cali wyróżniają się podwójnymi ramionami i dostępne są w kolorze czarnym lub typowym dla obręczy aluminiowych. Z kolei w modelach Alpine White, Black i Monte Carlo Blue felgi te mogą zostać pokryte specjalnym, białym lakierem, który kontrastuje z wypolerowanymi ramionami.
Sportowy charakter modeli BMW M3 Edition potęguje zawieszenie obniżone o 10 mm.
BMW M3: wyjątkowe osiągi dzięki ośmiu cylindrom i siedmiu przełożeniom skrzyni biegów
Modele BMW M3 Edition cechują się szczególnie atrakcyjnym wyglądem odzwierciedlającym dynamiczne możliwości układu napędowego i zawieszenia, które opracowano na bazie technologii stosowanych w sportach motorowych. Wysokoobrotowa jednostka napędowa V8 modelu BMW M3 osiąga moc maksymalną 420 KM z 4 litrów pojemności skokowej.
Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem standardowej, sześciobiegowej przekładni manualnej lub opcjonalnej przekładni dwusprzęgłowej M z systemem Drivelogic, która poprawia zarówno osiągi, jak i ogólną wydajność BMW M3. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 4,6 sekundy (ze skrzynią manualną 4,8 sekundy), a średnie zużycie paliwa w cyklu UE utrzymuje się na poziomie 11,9 litra/100 km (ze skrzynią manualną 12,4 litra/100 km).
BMW M3 wyposażone jest standardowo w lekki dach wykonany z włókna węglowego, a w opcji dostępny jest układ elektronicznej kontroli amortyzatorów Electronic Damper Control oraz konfigurator M Drive, który pozwala kierowcy zmienić ustawienia zawieszenia i układu jezdnego, a tym samym dostosować charakterystykę pojazdu do indywidualnych potrzeb.