MotoNews.pl

Nowe BMW X1

Nowe BMW X106.07.2009
Zwinność, wszechstronność i nowoczesny charakter BMW X1 gwarantują zupełnie nowe wrażenia z jazdy w segmencie kompaktowych aut klasy premium. Tym samym oferta modeli BMW X wzbogaca się o kolejną innowacyjną koncepcję pojazdu.

Stylistyka karoserii BMW X1 wyraża pewną siebie elegancję, wszechstronne uzdolnienia sportowe i spontaniczną zwinność. Typowe cechy i właściwości modelu BMW X znalazły nowoczesną interpretację po raz pierwszy w segmencie kompaktowych aut klasy premium.

Nowe BMW X1 1 Wnętrze BMW X1 cechuje klarowna funkcjonalność i nowoczesność. Typowe dla BMW nastawienie na potrzeby kierowcy podkreślają dodatkowo wysunięte ku przodowi linie kokpitu. Wysokiej jakości materiały i naturalna kolorystyka tworzą młodzieńczą i dynamiczną aurę samochodu.

Wyższa pozycja siedzenia, przestronność, wiele schowków i wnętrze umożliwiające wszechstronne wykorzystanie pozwalają pasażerom na wygodne poruszanie się w środowisku miejskim. Trzy fotele z tyłu zapewniają pełną swobodę ruchów osobom na nich siedzących. Oparcie siedzeń tylnych ma regulację nachylenia i składa się w proporcjach 40/20/40. Pojemność bagażnika można zwiększyć z 420 do 1350 l. Opcjonalnie oferowany jest poruszany elektrycznie szklany dach panoramiczny.

Nowoczesna technologia napędu pozwala BMW X1 na nieprzeciętne osiągi i maksymalną wydajność. W zależności od wersji oferowane są mocne, ekonomiczne i niskoemisyjne silniki benzynowe i wysokoprężne, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive oraz bogaty pakiet elementów BMW EfficientDynamics wraz z odzyskiem energii hamowania, funkcją Auto Start Stop i wskaźnikiem zmiany biegu. Wybitnie wydajne jest BMW X1 sDrive18d z napędem tylnym o średnim zużyciu paliwa według cyklu pomiarowego UE 5,2 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 136 g/km.

Nowe BMW X1 2 Zaawansowany układ jezdny BMW X1 obejmuje oś przednią z dwuprzegubowymi wahaczami pchanymi lub, odpowiednio, aluminiową oś przednią z dwuprzegubowymi wahaczami wleczonymi oraz pięciowahaczową oś tylną o lekkiej konstrukcji stalowej, wysokoprecyzyjne systemy wspomagania układu kierowniczego, wydajne hamulce, układ dynamicznej kontroli stabilności z trybem dynamicznej kontroli trakcji (DSC + DTC), a opcjonalnie również układ Performance Control.

Struktura karoserii BMW X1 została zaprojektowana pod kątem maksymalnej ochrony pasażerów. W skład wyposażenia standardowego wchodzą automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, przednie i boczne poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne oraz dwustopniowe światła stop i światła dzienne. W wyposażeniu dodatkowym oferowane są reflektory ksenonowe, reflektory adaptacyjne i asystent świateł drogowych.

W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Business i Professional BMW X1 wyposażone jest w system obsługi BMW iDrive nowej generacji z kontrolerem i przyciskami bezpośredniego wyboru na konsoli środkowej, harmonijnie wkomponowanym w deskę rozdzielczą monitorem pokładowym i przyciskami ulubionych funkcji znajdującymi się pod panelem obsługi klimatyzacji oferowanej w wyposażeniu standardowym. Alternatywnie do standardowego systemu audio oferowane są wysokiej jakości systemy HiFi. Standardowe wejścia AUX In można uzupełnić o złącze USB. Ponadto oferowane są różne systemy wspomagające kierowcę oraz usługi BMW ConnectedDrive.

Nowe BMW X1 3 Wersje silnikowe:
BMW X1 xDrive28i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową, układem VALVETRONIC i Double Vanos,
pojemność: 2996 cm3,
moc: 190 kW / 258 KM przy 6600 obr/min,
maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 2600-3000 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (230 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 9,4 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 219 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 xDrive23d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 150 kW / 204 KM przy 4400 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 2000-2500 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 7,3 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (223 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,3 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 167 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

Nowe BMW X1 4 BMW X1 xDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 8,4 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (213 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,8 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 153 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 sDrive20d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 130 kW / 177 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 350 Nm przy 1750-3000 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 8,1 s,
prędkość maksymalna: 205 km/h (218 km/h w opcjonalnej konfiguracji do dużych prędkości),
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,3 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 139 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

Nowe BMW X1 5 BMW X1 xDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 10,1 s,
prędkość maksymalna: 195 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,7 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 150 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

BMW X1 sDrive18d: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii wlotu i bezpośrednim wtryskiem Common Rail,
pojemność: 1995 cm3,
moc: 105 kW / 143 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-2500 obr/min,
przyspieszenie (0–100 km/h): 9,6 s,
prędkość maksymalna: 200 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 / 100 km,
emisja CO2 wg UE: 136 g/km,
norma emisji spalin: Euro 5

Źródło: BMW
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata