BMW będzie jednak nadal aktywnie działać w innych seriach sportów motoryzacyjnych. Ta zasadnicza decyzja o przeorganizowaniu działań BMW Motorsport została podjęta wczoraj podczas posiedzenia zarządu.
"Oczywiście nie była to łatwa decyzja. Jednak to konsekwentny krok w ramach nowego kierunku strategicznego rozwoju naszego przedsiębiorstwa" - wyjaśnił Przewodniczący Zarządu BMW AG, dr Norbert Reithofer. „Klasa premium w coraz większym stopniu jest definiowana również przez samowystarczalność i nieszkodliwość dla środowiska. Chcemy być wzorem w tych dziedzinach. W ramach naszej strategii Number ONE weryfikujemy więc wszystkie projekty pod kątem takich aspektów, jak przydatność w przyszłości i samowystarczalność. Nasze zaangażowanie w Formule 1 przestało więc odpowiadać naszym głównym celom."
W latach 1982-1985 BMW odniosło osiem zwycięstw w Formule 1. W 1983 reprezentujący zespół Brabham BMW Nelson Piquet zdobył mistrzostwo świata kierowców. W 1986 roku we współpracy z teamem Benetton ostatnie zwycięstwo odniósł legendarny silnik turbo. W czasach współpracy z Williamsem (2000-2005) udało się odnieść dziesięć zwycięstw, Przed stworzeniem teamu BMW Sauber BMW w sumie 33 razy zajmowało "pole position" i 19 razy zwyciężyło w wyścigach Grand Prix.
W debiutanckim sezonie 2006 świeżo sformowany BMW Sauber F1 Team zajął piąte miejsce w klasyfikacji mistrzostw świata konstruktorów. W 2007 roku niemiecko-szwajcarska drużyna, po wykluczeniu teamu McLaren-Mercedes zajęła drugie miejsce. W sezonie 2008 team walczył o tytuł mistrza świata i w końcu zajął miejsce trzecie. W Kanadzie, 8 czerwca 2008, Robert Kubica zdobył po raz pierwszy i jak dotychczas ostatni tytuł najlepszego kierowcy tego Grand Prix. W sumie BMW Sauber F1 Team do dziś udało się raz uzyskać "pole position" (Kubica, 2008 w Bahrajnie), a jego kierowcy 16 razy stawali na podium. W bieżącym sezonie team zajmuje ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów.